. Ik heb jaren met de diverse modellen zadels van Barefoot gereden en reed met de optoming die ik had liggen. Maar aangezien mijn pony wat beter en stabiel onder het zadel is wil ik nu toch wel een mooie set
.Ik heb haar ingereden met een zachte sidepull en hier rij ik haar in de bak ook nog mee. Buiten rij ik met een s-hack waar de zadelmaker een zacht onderlegde en brede neusriem tussen heeft gemaakt. Ze staat erg fijn aan de hulpen en laat zicht sturen en stoppen op neckreining en stemhulpen. Buiten loopt ze 99% van de tijd op een losse teugel maar net in die 1% komt dat Braziliaans temperament naar boven of is die knalrode Suzuki Alto erg eng
. In die gevallen heb ik met de zachte sidepull net niet genoeg te vertellen maar in de overige 99% is de hack weer net te heftig.Hebben jullie tips voor andere mogelijke optomingen? Kruislinks modellen heb ik al geprobeerd en die verdraagt ze niet. Ik heb zelf al gekeken naar andere types sidepull maar die lijken altijd zo laag te hangen en als je ze hoger zou plaatsen komen ze wel erg dicht in de buurt van de ogen. Bosal vind ik erg mooi maar hier heb ik verder geen ervaring mee.
.