Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Er zijn paarden die een dubbelgebroken bit veel te wiebelig vinden in hun mond en het daarom vastpakken. Je zou eens een ongebroken trens kunnen proberen. En daarnaast is het altijd een goed idee om van een goede, ervaren instructeur les te nemen. Hartstikke fijn dat je moeder een cursus heeft gedaan... maar wat zegt dat?
Een goede instructeur is goud waard, een cursusje, helemaal als ik niet eens ergens lees welke, zegt me niks.
hestejente schreef:Zegt me niks. Mijn trainer is trainer A en daarnaast sportjurylid tot op het hoogste niveau. Waar kan ik vinden wat die cursusjes van jouw moeder inhouden?
Het doet er feitelijk ook niet zo heel veel toe natuurlijk, als je moeder een goede instructrice is kan ze je vast ook uitleggen welk bit het best bij je paardje past. Dat je daar kennelijk bokt voor nodig hebt zegt mij meer dan de cursus die je moeder heeft gedaan.

annemariej schreef:Ik ben al een heletijd opzoek naar een bit wat goed bij mijn pony past.
Ik rijd voornamelijk buitenritten met haar.
Nu is mijn probleem dat ze het bit ontzettend vast houd, in haar mond.
Als ik haar een beetje bix geef onder weg (omdat ze dan braaf is), dan gaat ze lekker op haar bitje sabbelen en laat ze het bit heerlijk los.
Als ze lekker op het bitje kauwd is is ze heel fijn te rijden.
Maar zodra de bix smaak weer uithaar mond is, Pakt ze het bit weer rustig vast.
Ik heb nu een dubbelgebroken bitje.
Op bokt zag ik een topic dat over een bitje gaat met een appelsmaak, dat lijkt me meschien een oplossing.
Meschien weeten jullie een oplossing? Voor een bitje...
Alsvast bedankt!