paard past geen rambo?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sjeempie

paard past geen rambo?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-10 17:14

hallo,

ik vroeg me af of hier meer mensen zijn waarvan het paard geen rambo deken lijkt te passen. ik heb ondertussen 4 verschillende geprobeert maar allemaal passen ze niet. de rambo XL 205 was veel te groot en te ruim. daarna heb ik de original geprobeert in dezelfde maat en daarna in 195 die waren beide ook te groot waarna ik de 185 gepast heb die dus te klein is. ik vraag me af wat nu het beste is. mijn geld terug laten storten of nogmaals proberen en dan kijken of de 195 of 185 XL past.

voor de duidelijkheid. ik heb een fries die tussen barok en modern in zit.
ik hoor graag ervaringen.

Urielle

Re: paard past geen rambo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 19:36

Je zou Weatherbeeta kunnen nemen, want die zit in de halve maat en is ook niet erg voorgevormd.

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 20:11

Heb je je paard eerst gemeten?
Er zit ook nog een tussenmaat in, 190, waarschijnlijk zou die goed geweest zijn, als ik lees dat een 195 te ruim was en een 185 te klein......
Maar wat ik niet helemaal snap: kennelijk wil je graag een XL, de 205 is te ruim, waarom dan niet die kleiner geprobeerd?

Voor het meten:
Eerste maat = de stokmaat (vaak wel bekend)
Tweede maat is meten: midden voorborst tot en met midden van de biilen, voor een buitedeken - 10 cm= de onderlengte.
Derde maat = de ruglengte meten: begin aan de voorkant van de schoft tot en met de bilhoogte (is vaak ongeveer 10 cm verder dan de staartinplant)
Alle 3 de maten geven je een beeld voor de juiste maat, mist correct gemeten.

Sjeempie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-10 20:37

nee het gaat niet om dat het de XL moet zijn. ik heb geen kleinere XL geprobeert omdat ik dacht dat het voornamelijk lag aan die extra ruimte dat de deken te groot was alhoewel ik bij deze dekens weer het idee krijg dat het mischien verstandig was geweest wel een kleinere XL te proberen. ik zal even met de winkel overleggen wat zei ervan denken

edit: ik heb mijn paard niet eerst gemeten. kan dat met een gewoon meetlint?

supersambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 21:04

Rambo heeft idd 190 als tussenmaat dat zou je nog kunnen proberen. Vraag anders of je meteen een XL en een original in die maat mee mag om te proberen kun je vergelijken.

Sjeempie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-10 21:08

ja dat zal ik doen. bedankt

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 23:25

Ja je kunt met een meetlint meten, maar ook gewoon met een touwtje, dan meet je die later na.