Zomerdeken vermaken, hoe?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Girl In The Mirror

Zomerdeken vermaken, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-10 17:40

Vorige week heb ik een zomerdeken gekocht. De pasvorm is alleen niet echt geweldig. De ruglengte en alles is prima, maar de voorkant is veel te ruim. Komt misschien omdat het een E-pony is en ook nog redelijk jong en dus niet zo gespierd, of misschien omdat het huismerk van Hypo niet zo geweldig is...
Ben wel helemaal verliefd op de kleur en ik had ook helemaal geen zin om weer met die deken terug te gaan (bovendien sloopte ik per ongeluk het kaartje eraf met vastmaken van de deken). Ik wil de deken graag houden en laten vermaken. Heb al gezocht op Bokt maar ik vind alleen posts van mensen die dat hebben gedaan of gaan doen, maar niet hoe dat is gedaan. Ik ben sowieso van plan om de deken door de plaatselijke kleermaker te laten vermaken, heb zelf geen naaimachine en ook geen handige moeder. De kleermakers hier doen alles, alleen moet je ze soms een beetje moed inpraten met dit soort niet-alledaagse dingen. :P
Ik ben sowieso van plan om de deken op stal in te nemen en dat vast te zetten met veiligheidsspelden, aangezien ik de pony echt niet mee krijg naar die winkel, hij haat winkelen.

Nu zijn mijn vragen:
- Wie heeft wel eens een deken vermaakt/laten vermaken, ervaringen graag!
- Waar kan de deken het beste ingenomen worden aan de voorkant, zodat zo min mogelijk zichtbaar is dat de deken is ingenomen (aangezien dekens altijd schuin naar boven lopen vanaf de voorkant)?

Iris_Z

Re: Zomerdeken vermaken, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 17:42

Mijn moeder is handig, en wij hebben eens een deken vermaakt. Maar toch is dat niet echt wat vind ik... De pasvorm word er niet beter op. Ik zou zeggen, zoek een andere leuke deken in een leuke kleur!

Girl In The Mirror

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-10 17:47

Wat was er niet goed aan die deken die je moeder vermaakt heeft?

Ik ben bang dat ik met een andere deken hetzelfde ga krijgen. En ik vind het ook zonde van mijn geld, ik kan de deken wel verkopen maar dan krijg ik met geluk 70% van de nieuwprijs.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 17:50

Ik zou toch teruggaan naar de winkel, ben bang dat je het niet netjes krijgt..
Je mag dekens bij mijn weten altijd passen, dus als je eerlijk zegt dat het kaartje er met passen af is gevallen (en het kaartje en bonnetje hebt bewaard) dan nemen ze hem vast terug :) Er zijn zoveel dekens met leuke kleurtjes, je vind vast wat anders dat beter past.

Girl In The Mirror

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-10 17:56

Ik heb de deken al een paar dagen opliggen, er mee terug gaan is echt geen optie, tenzij ze dekens vol vlekken en haren accepteren. ;)
Ik moet trouwens vooral geen deken met leuke kleurtjes hebben, want de pony ligt in zijn mest, ik heb nu een bruin geruite deken en daar zie je niet zoveel op. :D

Iris_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 14:55

Girl In The Mirror schreef:
Wat was er niet goed aan die deken die je moeder vermaakt heeft?

Ik ben bang dat ik met een andere deken hetzelfde ga krijgen. En ik vind het ook zonde van mijn geld, ik kan de deken wel verkopen maar dan krijg ik met geluk 70% van de nieuwprijs.

Hij ging hangen, en ergens anders weer minder zitten.