Thuis en in lessen rij ik hem steeds op een dubbelgebroken D-trensje.
Op wandeling-buiten, is hij de laatste tijd veel veranderd, mede door mezelf. Aangezien hij een tijdje geleden nogal fel kon bokken, bijna niet uit te zitten, heeft hij een beetje een 'truc' gevonden. Als het hem niet aanstaat, als hij iets "ziet", draait hij zich om en gaat er nogal snel vandoor. Zelf heb ik dan niets meer te zeggen. Het is nogal een reus, vrij sterk ook. Nu laat hij voorlopig het bokken achterwege, maar het weglopen doet hij nog af en toe (ook op wedstrijd, als ik stress heb dus, bij het inrijden).
Nu, om toch iets veiliger buiten te kunnen gaan, en eventueel weer te kunnen springen-crossen buiten, hebben enkele mensen mij een pelhambit aangeraden.
Dit zou ik toch eens willen proberen (buiten, op wandeling dus, niet in de piste), om toch iets meer te zeggen te hebben, als het er op aan komt.
Maar nu: welk type?
Dubbelgebroken, enkelgebroken of ongebroken? (ik zou zowiezo enkelgebroken niet nemen, maar tussen den andere 2 twijfel ik).
"Metaal" of rubber?
Ik weet dat het niet écht een oplossing is, maar wil toch dat hij even 'bijgehouden' kan worden indien nodig. Zeker nu hij het begint te snappen

Bedankt!