Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Janine1990 schreef:Ik ben even heel blond, maar wat zijn kwetsures? Bedoel je daarmee dikke plekken (soort eelt)? Of mestplekken? Dat is het enige wat ik er op kan rijmen
cadee schreef:Janine1990 schreef:Ik ben even heel blond, maar wat zijn kwetsures? Bedoel je daarmee dikke plekken (soort eelt)? Of mestplekken? Dat is het enige wat ik er op kan rijmen
Het gaat over ligwondes op de kogels of op de sprong.
Ze gaat er niet op manken ik heb goed opgestrooit maar ze slaagt er alle keren in.
ik denk met haar voor benen dat ze zo in haar slaap... geen idee
duChambre schreef:misschien zou het een oplossing zijn, maar wanneer bandages tegen elkaar gewreven worden raken ze los, en is het effect dus weg.
en er zit ook weer een 'risico' aan stalbandages. niet goed bandageren, of als de lappen 's nachts verschuiven kunnen er drukplekken ontstaan. de benen kunnen te warm worden.
en het (vind ik) nog wel belangrijkste: als je je paard met stalbandages op stal zet, kan hij nooit meer zonder bescherming ergens normaal lopen. de pezen worden veel kwetsbaarder, en hierdoor ontstaan dus nog sneller blessures...
cadee schreef:Ze trapt ze helemaal niet af
en heeft ook geen dikke benen.
Wil alleen het beste voor de pezen
moonfish13 schreef:Misschien kan je eens kijken naar rubber matten voor in stal?
Zelfs als ze het stro wegschuift ligt ze dan nog zacht.
Bandages zou ik niet doen, als het losraakt of doet heb je een probleem.
Het word het er te warm onder, daarnaast is een paard imo niet gemaakt om met ingepakte benen te staan de hele dag.
Waarom komt het paard niet veel op de wei? vanwege de winter of omdat het een sportpaard is?
Een sportpaard is immers nog altijd een paard met dezelfde basisbehoeften als elk ander paard.
Urielle schreef:Ik heb het in het verleden als groom wel gedaan bij verschillende paarden, maar meestal zorgde het voor meer ellende dan goeds. Bijna alle paarden probeerden het toch af te trekken of af te slaan en hadden daardoor meer plekken van het eraf halen van de stalbandage dan van de ongelukjes op stal.
Voor paarden die dikke benen krijgen: vooral VEEL bewegen (paddock, stapmolen, twee keer daags rijden of longeren?), wisseldouches en gels op de benen die zwelling verminderen.