even wennen...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

beantsje

even wennen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-10 19:54

Ik ben overgestapt van een dressuurzadel naar een vzhzadel. Die is toch een stukje minder diep en 'veilig'. Ik heb hem net vandaag gekregen. Het zadel past perfect, past mij ook en ik zit goed in balans (ik val niet voorover ofzo) maar ik merk wel dat ik minder 'steun' heb. Ook moet ik nog wennen aan de iets kortere beugels.
Zijn er meer die dit ervaren hebben? Went het snel?

aurae_

Re: even wennen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 19:59

Ik heb het andersom gedaan. Ik ben van een vzh-zadel naar een dressuurzadel gegaan en moest heel erg wennen aan de houding waarin ik werd gedwongen.
Na een aantal keer rijden was ik er eigenlijk al wel aan gewend en had ik nergens last meer van. Dus gewoon lekker rijden en dan komt het van zelf goed.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 20:00

Ik ben ook van een vzh zadel naar een dressuur gegaan, vond het vzh zadel eigenlijk veel steviger zitten. In het dressuur zadel zat ik wel veel lekkerder, maar was wel ff wennen.

Mariskatw

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 20:05

ik ben een aantal jaren van vzh naar dressuur gegaan en moest toen inderdaad wennen aan de steun die je op bepaalde plaatsen krijgen. Mijn dressuurzadel ligt op dit moment bij de zadelmaker en zodoende ben ik noodgedwongen teruggevallen op mijn vzh zadeltje. Jeetje dat was wennen zeg! Voor je gevoel heb je nergens steun! Maar ben er nu een goede week mee aan het rijden en het went wel weer hoor! Dus als hij goed ligt op je paard, dan is het gewoon een kwestie van even doorzetten ben ik bang!