Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
ik denk je dat je mm bedoelt? pluisje2 schreef:Ik kan geen infomatie vinden ove de dikte welke is toegestaan ? simmie
Simmie schreef:Ik vind het wel behoorlijk dik ja, bijna een doorsnede van 2 cm!
Simmie schreef:Tja, je geeft zelf al aan dat je paard een kleine mond heeft. Zo'n dik bit kan dan heel oncomfortabel zitten (het gevoel van en constant propvolle mond). Paard heeft door de dikte weinig tot geen ruimte voor tongvrijheid, kan het bit niet lekker aannemen etc.
BPVS schreef:Je kan het zelf heel gemakkelijk zien, als het bit in de mond ligt, en de mond goed gesloten kan worden gehouden dan is je bit niet te dik.
18 mm. is niet overdreven dik maar je moet ook rekening houden met de breedte van het bit, dit kun je heel gemakkelijk meten met een touwtje door de mond. Een te breed bit is niet goed, te dun niet, te dik niet.
Als je paard goed loopt met een bepaald bit en er geen last van heeft, plus goed nageeft dan zou ik niks veranderen.
BPVS schreef:Nou dat is heel makkelijk, zo kun je de breedte van de mond meten. Je legt het touwtje waar normaal het bit ligt. Een bit moet niet alleen in de dikte goed passen maar ook de breedte.
pluisje2 schreef:femmefatale1 schreef:Misschien is de HH gold brass een optie voor je?
Dit is een heel vriendelijk dubbel gebroken bit, met een dikte van 'slechts' 13 mm..
13 mm is egt veelste scherp voor haar