ik heb afgelopen week het lemico begonie hoofdstel besteld en dit net gekregen. ik vind het een mooi hoofdstel, daar niet van. Maar ik betwijfel of dit echt leer is. Ik heb het (voordat ik het bestelde) nagevraagd aan de webwinkel en er werdt me verteld dat het echt leer is. Het ruikt echter niet naar echt leer en zo ziet t er ook niet uit. Dus nu mijn vraag: is dit wel of geen echt leer. En als t nepleer is, hoe kan ik het dan het beste onderhouden en soepel krijgen?
Ik heb hem ook en vind het een fijn hoofdstel. Was nog nieteens in mij opgekomen of het wel of geen echt leer was. Heb hem ook nog niet schoongemaakt, gelukkig misschien maar!
furyke
Geplaatst door de TopicStarter: 20-03-10 19:43
joicesje schreef:
je hebt ook spul voor nepleer om het soepel te houden
weet je toevallig hoe dat spul heet, of waar ik t kan kopen?
Myca
Geplaatst: 20-03-10 19:48
Ze geven zelf aan dat het geen leer is, alleen op het oog nauwelijks van leer te onderscheiden:
Trensenzaum LEMICO® Begonie
Nasen-, Stirnband und Genickpolster weich unterlegt anschmiegsam, reißfest und pflegeleicht Stirnband geschweift, glatt oder mit geschweiftem Stirnband und dekorativen Strasssteinen Kopfstück über Genickpolster geführt Edelstahlbeschlag, inkl. Gurtzügel
Vorteile von Lemico®
optisch von Leder kaum zu unterscheiden hoch reißfest pflegeleicht, da nur mit feuchtem Tuch (und bei Bedarf mit mildem Reinigungsmittel) zu säubern – kein Fetten nötig wird nicht brüchig oder starr ist schweißresistent
Een nieuwe lijn van de fabrikant van Kieffer: Lemico gemaakt bij DT Saddlery Omschrijving van dit exclusieve hoofdstel:
•Neusriem, frontriem en hoofdstuk hebben een zachte padding. •Zacht soepel leer, scheurvast (m.a.w. zeer sterk) en zeer makkelijk schoon te maken. •De frontriem is zeer mooi gewelfd en voorzien van gems (steentjes). •Zeer comfortabel en paardvriendelijk hoofdstel met RVS fournituren en inclusief webband teugels.
Dan hebben ze dat zeker verkeerd vertaald, hier de Engelse tekst voluit:
Snaffle bridle LEMICO® Begonie
Noseband, browband and headpiece softly padded Soft to the touch, tearproof and easy to clean Browband cambered, also available with paste gems Padded headpiece Gentle to the horse, Stainless steel fittings, Including web reins
Jeetje furyke, het is wel heel erg suf dat ze zelf niet eens beseffen dat LEMICO® een synthetisch materiaal is. Je zou het zelfs om zeep helpen als je het in de olie zet zoals echt leer. Gewoon, water, beetje zeep en dan afdrogen dat is het beste.
ja dat idee heb ik ook. Gelukkig weet ik nu dat ik geen olie en vet ga gebruiken. ben altijd wat traag met mn spulen schoon maken en normaal gesproken zou ik alles voor t eerste gebruik invetten. heb ik nu dus gelukkig nog niet gedaan.