Ja, die heb ik thuis. Ik heb een nepleren variant en hij is heel mooi en het is niet te zien dat het synthetisch is. Ideaal dus, aangezien ik niet zo'n trouwe vetter ben en hij zit gewoon mooi.
Wat ik ook fijn vind is dat het kopstuk en de neusriem onderlegd is en dus lekker zacht is en de riem van de neusriem dus bovenlangs loopt.
marengo heeft ook super fijne hoofdstellen. prachtig leer, heel soepel en ontzettend mooi afgewerkt. kopstuk en neusriem zijn heel erg zacht onderlegd piaffe verkoopt ze nu geloof ik ook, kosten rond de 90/100 euro
Glebje
Geplaatst: 16-03-10 14:54
Ik heb een Anky hoofdstel.
Ik ben er matig tevreden over. Ik vind de 'stiksels' nogal slordig geplaatst. Na een tijd gaan de touwtjes eruit en blijft het hangen in de gespen
Schockemohle. Met stip op nummer 1. Het hoofdstel is ''bijna'' overal zacht onderlegd. Vanaf het 1ste moment soepel en doet na 3 jaar en weinig invetten nog steeds perfect z'n werk. Ook het leerwerk ziet er nog steeds perfect uit. Prijs/kwaliteit verhouding is zeer goed.
Anky heb ik in m'n kennissenkring te veel gehoord van loslatende stiksels en leer wat er niet mooier op wordt.
Ik heb zelf al heel lang een Dobert hoofdstel, vind die echt superfijn! Zijn alleen vrij prijzig, weet eigenlijk niet vanaf welke prijs die beginnen..
Ik denk dat HH en HB van wat mindere kwaliteit zullen zijn, maar een redelijke prijs/kwaliteit verhouding.
Elynia
Geplaatst: 27-03-10 06:44
Ik vind de Imperial Riding Bonfire en de HH silver crystal wing beide erg mooie hoofdstellen. Liggen allebei rond de €80-€90 en hebben een mooie prijs-kwaliteitsverhouding. Als je wat duurder wil gaan dan vind ik die van Schockemöhle, Kieffer en Marengo ook heel erg leuk.