Hoe moet een Australian stock zadel liggen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

TinkerPrada

Hoe moet een Australian stock zadel liggen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-10 10:17

Op de website van zadelmarkt zie ik dat een stock zadel een gemakkelijke pasvorm heeft omdat het niet om het paard heen ligt maar er bovenop.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Als ik het op dezelfde plek leg als een dressuur zadel zakt het toch over het paard heen en klemt het op de schouders. Is het dan te klein of juist te groot omdat het er overheen zakt?
Help ik heb een prachtig zadel maar zou graag willen weten hoe ik het moet passen op mijn paard.

8nnemiek

Re: Hoe moet een Australian stock zadel liggen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 10:26

Zadelmarkt is een slecht bedrijf met slechte zadels, slechte info en slechte verkopers.. nooit iets kopen daar dus! Het is onzin dat stockzadels makkelijker passen. Ze hebben net zoals andere zadels gewoon een boom die gewoon perfect moet aansluiten. Als de boom te krap ligt bij de schouders dan is die dus te smal.
De stockzadels van zadelmarkt zijn trouwens héél erg vaak scheef, en dat maakt de rug van je paardje helemaal kapot.
Ik zou dus wat geld sparen voor een goed zadel, ipv een goedkoop zadel nemen en straks net zoveel geld kwijt zijn bij de fysio en osteopaat ;)

TinkerPrada

Re: Hoe moet een Australian stock zadel liggen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-10 12:29

Bedankt voor je bericht maar ik heb GEEN zadel van daar. Ik heb een echt Stock zadel gekocht (tweedehands) met een medium boom en dacht dat het wel zou passen maar ik vroeg me af of ik het wel op de juiste manier gepast heb. Maar dan heb ik pech en past het dus niet op mijn Tinker. Het lag echter wel op een tinker maar waarschijnlijk een smaller model.
Dan ga ik hem gewoon weer verkopen.