Ervaringen met Sprenger Dressuurstang Bemelmans Bicolor?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

milou123

Ervaringen met Sprenger Dressuurstang Bemelmans Bicolor?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-10 18:21

Kim_Peters

Re: Ervaringen met Sprenger Dressuurstang Bemelmans Bicolor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 12:09

Hoi Milou,

De Bemelmans dressuurstang is op dit moment de zachtste stang die er is! De stang biedt veel tongvrijheid en geeft geen druk op de gevoelige tongranden en de lagen van de paardenmond. Door de anatomische vormgeving ligt de stang heel stil in de mond. Het paard wordt hierdoor gestimuleerd om de tong onder het bit te houden en het bit beter aan te nemen. Geadviseerd wordt om deze stang te gebruiken in combinatie met de Dynamic onderlegtrens van Sprenger.

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-10 20:22

Dankjewel Kim. :)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 09:08

Maar zijn die andere sprengerbitten dan niet anatomischer gevormd? Ik bedoel dus de dressuurstangen met een meer 'vierkante' tongvrijheid. Deze staat ook wat naar voren.

Kim_Peters

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 15:50

De Bemelmans stang is een combinatie van de KK conrad (met vierkante boog) en de HO dressuurstang. doordat de zijkanten van de Bemelmans stang rond gebogen zijn ligt deze anatomischer over de tong (De tong is ook rond). Daardoor heeft de stang een hele stille ligging in de mond en geen druk op de tongranden en de lagen.

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 20:51

Dit bit ga ik morgen ook bestellen na het een weekje uit te hebben mogen proberen van een vriendin. Heb meerdere stangen geprobeerd in de afgelopen jaren, maar hoeveel vershil ik afgelopen week gevoeld heb is niet normaal. Zoveel fijner rijden en ik denk dan ook zoveel fijner voor het paard :) Heb overigens de maten 13,5 voor de trens (dynamic) en 13,5 voor de stang gebruikt.