Dressuurzadel voor een NF'er

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

marielleee_

Dressuurzadel voor een NF'er

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-10 11:41

Hallo Bokkers :D ,

Ik rijd nu al een tijdje wedstrijden met mijn New Forest pony, en omdat het nou aardig goed gaat en er meer inzit, ben ik aan het kijken voor een dressuurzadel (momenteel rijd ik met een veelzijdigheidszadel van Pfiff). Nu is het zo dat een New Forest meestal een iets kortere achterhand heeft, en dressuurzadels meestal iets langer zijn op de rug (vanwege de 'diepe zit').
Mijn vraag is wat voor dressuurzadel(s) jullie hebben liggen op een NF'er. Dan kan ik wat rond gaan kijken naar die merken etc.

Alvast bedankt!

Groetjes, Mariëlle

LucianoS

Re: Dressuurzadel voor een NF'er

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 08:14

ik heb een kruising new forrest x fries x kwpn haha maar hij heeft een korte ronde rug .

ik heb op heb een oudere type euroriding diamant maat 17 inch liggen deze ligt perfect ...
het beste is op een goede zadelmaker te laten komen om wat zadels te passen op je new forrest ;)

Evito_06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 12:08

Ik heb een pagony dressage gehad, op mijn korte d-pony!

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 12:11

Het belangrijkste is om te kijken naar een zadel zonder keilkussens.
Stubben heeft deze bijvoorbeeld en ook in de 'youngster' variant.Deze zijn speciaal voor jeugdige ruiters bedoeld,dus kleinere maten en ook goedkoper.

_BlackPearl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 18:38

Op mijn D'tje, new forester, kort en smal gebouwd, had ik een BR Strauss liggen. Vond het een heel goed zadel, paste perfect bij haar.