Hoe stijgriembeschermhoesjes monteren?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dorus

Hoe stijgriembeschermhoesjes monteren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-10 09:48

Ik heb gisteren een paar stijgriembeschermhoesjes gekocht om de gespen van de beugelriemen aan de onderkant bij de beugel vast te maken ipv bovenaan. Tijdens het rijden komt het overgebleven deel namelijk iedere keer uit zijn lusje en dat is nogal vervelend en ik dacht hiermee de oplossing te hebben.

Ik ben eerst bij mijn zadel aan het pielen geweest, maar toen ik er niet zo vlug uit kwam heb ik de beugels en riemen maar mee naar binnen genomen om daar eens op mijn gemak te kijken hoe het in elkaar steekt, maar ik kom er maar niet uit :+ Ik heb het er nu wel op een of andere manier omheen zitten, maar ik kan me niet voorstellen dat dit gaat werken als ik ze zo aan mijn zadel hang (als ik dat al voor elkaar krijg, maar goed, dat is een ander verhaal).

Wie kan mij helpen om uit te leggen hoe ik die beschermhoesjes om mijn beugelriemen heen moet monteren? Bij voorkeur met een paar foto's dat ik het kan zien.

pmarena

Re: Hoe stijgriembeschermhoesjes monteren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 09:40

Hoi , als je de oplossing nog niet hebt , ik heb wel eens een foto-serie op mijn site gezet waarin het uitgelegd wordt :)

Klik even op de link hieronder , ga naar de Barefoot shop , kies daar bijna onderaan de link naar de beugelriemen / fenders , en klik dan weer op de "gewone" lederen beugelriemen , dan opent die pagina als het goed is :)

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-10 11:41

Thx! Ik was er inderdaad nog niet uit en heb zondag op stal geen kans gehad her en der rond te kijken. Ik zal vanavond eens op je site kijken.
Ik ben alleen bang dat ik het wel snap, maar dat mijn beugelriemen niet meewerken :=

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 11:55

Het is normaal gesproken heel simpel hoor , heb je zulke afwijkende beugelriemen dan ? :)

Het belangrijkste is dat je het laatste stuk (dat flappert) terugsteekt door de gesp , zodat het klem komt te liggen tussen de bovenste en onderste riem :)

furyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 12:43

ik heb er ook eens mee geworsteld.
mijn beugelriemen werken ook niet mee: op het uiteinde zit het logo van stubben en dat past niet terug door de gesp (t " poortje")

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 12:45

ik doe het uiteindevan de stijgbeugelriem DOOR de gesp(ja dat past) endan het hoesje erover.dan zit tie stevig,beetje rot uitgelegt maar zal kijken of k er een foto vankan maken ;)

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-10 12:53

En laat ik nou ook stubben beugelriemen hebben.
Ik had dus goed in mijn hoofd hoe het moet, maar door dat logo dat aan het uiteinde van de beugelriem zit krijg ik hem dus niet terug gestoken.

@kiki: met mijn beugelriemen past dat dus niet :+

furyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 19:14

ja ik heb het opgegeven. Men heeft mij geadviseerd om het er dan af te knippen.
maar dat vind ik toch te zonde. Nu liggen ze dus in de kast.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 19:44

Niet gebruiken is nog erger zonde lijkt mij ? :)

furyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 20:04

ja eigenlijk wel. maja
kreeg bij mn boomloos zadel andere beugelriemen erbij.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-10 22:28

Na de foto's met de uitleg aandachtig bestudeert te hebben ben ik tot de conclusie gekomen dat ik een paar stijgriembeschermhoesjes over heb. Ik krijg de beugelriem ook maar twee keer door het hoesje, ze zijn te dik om er drie keer door te halen. En dan zitten we nog met het probleem van het logo aan het uiteinde van de beugelriem en die ga ik er echt niet af knippen.

sofie1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 11:45

ik heb er ook mee zitten tobben ja :D nu weet ik niet beter.

goldwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 12:19

Ik heb ook Stubben beugelriemen, en ik heb dus gewoon het puntje eraf geknipt (Eigenlijk het reserve-stuk van de beugelriemen omdat ze toch nooit langer hoeven).
Laatst bijgewerkt door Revanches op 19-03-10 23:14, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Capslock uit tekst verwijderd