Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Elles schreef:RT-P >> HAR
annebe schreef:hoe kan ik die het beste trainen???Het gewicht moet zoveel mogelijk verdeelt worden, maar het grote probleem bij boomloze zadels kan blijven (zeker als je gewichtig bent) de punt belasting tijdens het lichtrijden.
Een paard draagt zijn ruiter niet met zijn rugspieren, maar met goed getrainde buik spieren. de belangrijkste in dit verhaal zijn de iliopsoas en de abdominalus

rensiepensie schreef:Ik las op de site van barefoot.be dat zwaardere ruiters ( boven 90 kilo) het zadel gematigd moeten gebruiken en het best een andere pad kunnen gebruiken met extra dikke inlages...
Ik hoop dat je hier nog iets aan hebt
groetjes Renske
). VPS heb ik nog niet geprobeerd.
Cowgirl schreef:rensiepensie schreef:Ik las op de site van barefoot.be dat zwaardere ruiters ( boven 90 kilo) het zadel gematigd moeten gebruiken en het best een andere pad kunnen gebruiken met extra dikke inlages...
Ik hoop dat je hier nog iets aan hebt
groetjes Renske
Maar ook met dikke inlages houd je piek drukkingen. Vergelijkbaar is het verhaal van de princes op de erwt
Ik vind mijzelf eigenlijk al te zwaar voor een boomloos zadel zelfs met een goede pad met dubbele inlages(heb daar vroeger gewoon drukplekken van gekregen). VPS heb ik nog niet geprobeerd.
Ik zal zelf denk ik iets van 73 kg zijn.
Ben je iets zwaarder en heeft je paard niet zo'n moeilijke rug dan adviseer ik om te zoeken naar een zadel met boom.