Ik heb voor mijn jonge paard een wintec 500 dressuur zadel GEEN cair maar gewoon wol erin. Ik heb gekozen voor dit zadel omdat er zoveel aan te passen is en het paard tot zijn 7de/8ste het hartst groeit. En dan pas een leer zadel wil kopen.
Het zadel is vorig jaar juli opgevult, januari nagekeken en het lag toen nog helemaal goed, een maand later schuift het naar voren
tot echt ver over zijn schouders.Vorige week een andere zadelmaker er naar laten kijken, hij heeft gekeken naar de bespiering van het paard, niks raars op te zien. Toen gekeken of hij gevoelig of pijn had op zijn rug en schouders ook helemaal goed. Ook snapt hij niet dat het zadel kans heeft op schuiven. De boommaat is goed ( zwart ) kleiner kan echt niet. Het zadel is goed opgevult. Nu heeft hij wat wol naar achter geplaatst zodat er in het midden van het zadel iets minder bol gevult is. Dit is het enige wat hij kan ontdekken. Hij vond het trouwens erg verstandig om met dit zadel te beginnen met zo'n jong paard.
Wat kan het nu nog zijn dat het zadel blijft schuiven? Met een dikke pad en bontje blijft het zadel wel goed liggen. Maar ik vind dat je zonder dat moet kunnen rijden omdat het zadel gewoon moet passen.
Heeft iemand anders dit ook mee gemaakt? Nu al een leer zadel kopen is geen optie omdat ik dan over een half jaar/ 1 jaar weer een ander zadel moet kopen.......wat nu?
Groetjes

)