zadelperikelen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

piggy

zadelperikelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-10 21:26

ik heb sinds kort een super leuke 4 jarige merrie.
Alleen het vinden van het juiste zadel is nog een groot probleem.
Het is een vrij compact paardje ( dus draagvlak is klein) met een vrij lange schoft.
Het is een paardje met veel front en haar schofthoogte is 161.
Nu ben ik op zoek naar een ( compact) zadel waarbij het landingspunt in het midden of liever nog wat naar voren wordt gebracht. I.i.g zeker niet naar achter.
Heeft iemand tips voor mij wat voor zadels voor haar geschikt zouden kunnen zijn.

Jasmijn159

Re: zadelperikelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 21:27

Zou in elk geval kijken naar zadels met een uitgesneden kamer..
En verder gewoon een goede zadelmaker er bij halen en gewoon aan het passen gaan.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 22:23

Ik laat morgen Trekkingsaddles komen met Zaldi zadels, ik zal je morgen updaten als je wilt.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 00:59

misschien jaguar of dabbs? ik had zo'n zadel op een kleine merrie met veel front.
de kussens lopen niet ver onder het zadel uit en daardoor is het zadel vrij kort in vergelijking tot andere zadels.
mijn dabbs elegant had ook flexibele takpunten zodat hij zich kon aanpassen bij de schouder en daar veel meer bewegingsvrijheid gaf

Rhany

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 01:55

Tessebes @ Ben benieuwd naar je verhaal morgen. Zo'n zoektocht heb ik ook op het moment met dezelfde aandachtspuntjes.

appelflap2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 01:58

hulsebos laten komen
die meten hem aan jou en je paard aan
en dan heb je een precies passend zadel

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 17:51

Ik heb een zadelpassessie van ruim 2 uur gehad. Hij heeft kritisch naar mijn zadel gekeken, alles opgemeten, gekeken welk zadel er op zou kunnen en uiteindelijk met 3 zadels proefgereden. Mijn pony liep het best onder de Zaldi Lander, dus die heb ik besteld. Ik heb nu voor een acceptabel bedrag een nieuw zadel wat hopelijk lang blijft passen. Omdat de boom themoplatisch is, kan deze evt nog wijder gemaakt worden. Als je meer info wilt, moet je maar even pben.

Rhany

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 14:19

Klinkt goed.
Hoe lang is nou de wachttijd?

DiamondHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 12:50

Rhany

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 14:39

tinkersjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 14:43

Ik zal niet je gewicht naar voren laten plaatsen maar gewoon in het midden.
Weet niet waar je woont maar Feike Bruinsma is ook een goede zadelmaker die niet aan een merk gebonden is.

DiamondHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 21:31

Rhany schreef:
DiamondHorse schreef:
Exselle zadels, superrrrrrrrrr :9
Je weet wel waarom :D :+
http://de-heuvelhoeve.nl/

Uhhh nee, vertel eens?

TS weet het wel :D :+

Rhany

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 22:33

DiamondHorse schreef:
TS weet het wel :D :+

Nou TS vertel eens?
Nu ben ik heel nieuwsgierig geworden :roll:

DiamondHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 08:31

Exselle zadels hebben een mooie anatomisch gevormd model met verschillende maten kamers van smal tot extra wijd om de ruggen wervel mooi vrij te houden, (vaak is de kamerbreedte veeeeel te nauw) ook zijn ze voorzien van een flexibele boom, ik heb er zelf sinds kort één op aanraden van Happy-Athlete en ik moet zeggen dat ik er zeer tevreden over ben :))

Rhany

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 09:11

Ik heb nog eens gekeken op de site naar Exselle. Hij ziet er goed uit. Misschien heb ik het verkeerd maar het zadel is zo gemaakt dat het nooit meer opgevuld hoeft te worden maar kan het dan wel gecorrigeerd worden? Ik bedoel dat als het paard veranderd er ook verandering bij het zadel mogelijk is?

DiamondHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 13:21

Zadel is gewoon zoals elk zadel met een bepaald materiaal gevuld in dit geval met dit zadel wat ik heb met wol! en kan (moet zelfs) elk half jaar iig na gekeken worden en eventueel op gevuld ! ;)

Rhany

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 15:05

ok, die van jou is dus wolgevuld. Ik zag dat je daar uit kunt kiezen.
Natuurlijk moet je die regelmatig laten nakijken, ben niet anders gewoon daarom ben ik ook benieuwd hoe dat dan met die niet-wol-vulling gaat.

DiamondHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 16:29

Ik heb er volgens mij niets over gelezen op de site http://de-heuvelhoeve.nl/ over dat het zo is gemaakt dat het nooit meer opgevuld hoeft te worden, of had je het ergens anders vandaan, ben nu ook wel benieuwd :D

DiamondHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 16:31

@ Piggy, Hoe waren de zadels die je vanmiddag op had gehaald, of heb je ze nog niet gepast????

Rhany

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 16:36

DiamondHorse schreef:
Ik heb er volgens mij niets over gelezen op de site http://de-heuvelhoeve.nl/ over dat het zo is gemaakt dat het nooit meer opgevuld hoeft te worden, of had je het ergens anders vandaan, ben nu ook wel benieuwd :D

Het staat op die site. Beide zadels staan onder elkaar. Ik neem aan dat je de Exselle PSP Sofride bedoelt.

DiamondHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 16:41

Citaat:
Het staat op die site. Beide zadels staan onder elkaar. Ik neem aan dat je de Exselle PSP Sofride bedoelt

Nee ik heb de Exselle Allure!

Rhany

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 16:58

DiamondHorse schreef:
Citaat:
Het staat op die site. Beide zadels staan onder elkaar. Ik neem aan dat je de Exselle PSP Sofride bedoelt

Nee ik heb de Exselle Allure!

Ja kijk, dat verklaard alles natuurlijk ;)

Die ziet er eigenlijk nòg beter uit. Welke kleur heb je want die is wel in heel veel kleuren te krijgen.

DiamondHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 16:59

Ik heb gewoon zwart!

piggy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-10 17:06

Nou dames bedankt voor de tips, ik reageer een beetje laat.
Komt dat ik nog moet inslingeren hoe Bokt werkt. ( dacht dat ik geen reacties kreeg schijnt dus dat je op abonneer moet klikken) :o
Ik heb voor vrijdag een afspraak staan bij dierenkliniek Bodegraven, gaan ze eerst nog een echo van de rug maken om te kijken of de rugband mooi hersteld is ( ze had daar een ontsteking zitten) en daarna heb ik een afspraak met de zadelpas service, dit is van Rijs.
Heb hier héééééllll veel over gehoord zowel positief als negatief. Ik ga het wel beleven ik kan niet oordelen over hun.
Ik rijd momenteel met een County Competitor van een vriendin, dit is het eerste zadel waar ze fijn op reageert. Heeft iemand ervaring met deze zadels????????
DH ik ben niet enthousiast over de 2 zadels die ik gehaald hebt, ben nu met iemand met een County bezig

Rhany

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 17:13

Met een county competitor heb ik nooit gereden en met Van Rijs heb ik ook geen ervaring.
Aan mij heb je niks hè! ;)
Ik hoop voor je dat de dierenarts goed nieuws heeft vrijdag.
En natuurlijk wat voor een zadel het gaat worden.
succes!