Goed wandel/trek zadel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Cassia

Goed wandel/trek zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-10 18:49

Hej,

Ik heb vorig jaar in juni een nieuw veelzijdigheidszadel ( JC Onyx ) laten passen (door zadelmaker ;) ) en gekocht. Nu betrap ik er mezelf op dat ik eigenlijk tegenwoordig alleen maar ga wandelen, dagtochten maak en ik ben van plan deze zomer een trektocht te maken.
Maar dus ben is eigenlijk op zoek naar een goed wandelzadel (voor op een Haflinger) want ik heb alleen maar ervaring met 'engelse zadels' .
Wat is het meest geschikt ? : western/barefoot/... (wat bestaat er nog zoal dat geschikt zou zijn)

Ik zou natuurlijk het zadel (al dan niet een tweedehands) laten passen door de zadelmaker!

Groetjes,

Inèz

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 19:00

Massimo Trail :9 Dat is echt een geweldig zadel! speciaal voor buitenritten. Heerlijk om lang mee te rijden, Maar ook om mee te dressuuren en springen. Past vaak ook erg goed op rondere(schoftloze) paarden. Maar ook op mijn draver ligt het top! :D

fjordnina

Re: Goed wandel/trek zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 19:51

Inderdaad de Massimo Trail. Ik ga helemaal met mijn voorganger mee.

Cassia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-10 20:38

Net het zadel gegoogled, ziet er wel goed uit :) En is het ook geschikt voor wat langere tochten? (niet zozeer voor mezelf, kan wel tegen een stootje, mijn paard is belangrijker)
Maar ik sta natuurlijk open voor andere suggesties ;) (en de raad van de zadelmaker, maar wil eerst zelf een beeld hebben van evt. keuzes..)

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 20:42

Ja, het zadel is (mits passend uiteraard) ook geschikt voor langere tochten. Er zijn diverse endurance ruiters die een boomloos teveel druk vonden geven in de hogere klasses en vervolgens op de trail zijn overgestapt.

Doordat de kussens vrij groot zijn is het drukoppervlak ook groter en daarmee dus beter verdeeld. Daarnaast is de kamer erg ruim waardoor de ruggegraat goed vrij ligt. Ander voordeel voor tochten zijn de ringen die er standaard aanzitten en het feit dat je de beugelriemen onder het zweetblad kunt doen.

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 20:43

ik denk ook aan massimo trail

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 21:03

De Prestige Trekker, is een fijn zadel waar je zonder problemen langere ritten mee kunt maken.
Sinds ik dit zadel heb, heb ik geen last meer gehad van een 'houten' kont. :D
Het zadel heeft een soort van zwevende zit waardoor 'ie comfortabel is, ook geen rugklachten meer gehad met dit zadel trouwens.
Zadel is ook geschikt om dressuur mee te rijden en een sprongetje kun je er ook mee maken.