Ervaringen met Hulsebos zadels

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

bander03

Ervaringen met Hulsebos zadels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-10 17:04

Wie heeft er ervaring met hulsebos zadel(s). En kan mij er meer over vertellen???

Mvg,
Marc

Sabriinaaa

Re: Ervaringen met Hulsebos zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 17:08

heb de mijne vorige week woensdag opgehaald!
Zit heerlijk! Ik heb de Dressage C. Veel kniewrong en diepezit, maar totaal niet gedwongen! ik zweer er bij! helemaal perfect is die!
me paard loopt er ook gelijk een stuk beter onder.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 17:09

Als je de zoekfunctie gebruikt zal je vele topics tegenkomen met verschillende meningen.

Mijn ervaring met HB is prima.

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 17:10

Ik rij al jaren met hulsebos zadels, wil nooit weer anders! ;)

HorsewareJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 17:10

Ik heb er inmiddels 2 en vind ze beide heeeeeeerlijk zitten :))
(ben stiekem op zoek naar nog een derde :P )

Ladybird

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 17:25

Bij ons op hebben alle paarden Hulzeboszadels! En ze zitten allemaal even lekker! echt een aanrader.. ook steeds meer pensionklanten lenen onze zadels een poosje en gaan vervolgens ook over op hulzebos.. Ik wil niet anders meer...

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 17:28

IK wil na heeeeel veel andere merken ook niet anders meer.
Erg fijne zadels, zitten zowel voor paard als ruiter fijn.
Mijn eigen zadel ligt trouwens op zowat elk paard goed.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 17:41

ik vind ze vaak geweldig zitten maar heb ook slechtere ervaringen heb zelf nu een wow :D

heb nog een bijna nieuwe wb4 liggen nog geen week gebruikt door dat hij niet paste.

HorsewareJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 20:39

Citaat:
heb nog een bijna nieuwe wb4 liggen nog geen week gebruikt door dat hij niet paste.

Kon je Hulsebos niet langs laten komen dan om het probleem op te lossen?
Bij mij kwamen ze het zadel brengen toen het klaar was en hebben ze het gepast en bekeken toen ik er op reed of er nog iets vermaakt moest worden. Alleen de lengte van de singelstoten moest worden aangepast en dat hebben ze direct gedaan. Het zadel zelf zat gelukkig als gegoten, maar was dat niet het geval geweest dan hadden ze dat ook aangepast.

Gaia2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 23:54

Ik heb ooit een Hulsebos dressuurzadel speciaal laten aanmeten op mij en mijn paard. Dit zadel zakte al bij de eerste keer na een goed halfuurtje gebruiken scheef weg tegen de schoft. Ook viel het mij op dat het slecht afgewerkt was: de wrongen waren niet goed dichtgemaakt en het vulsel (een soort wol) stak er een beetje uit daardoor. Heb Hulsebos zelf laten komen en die heeft ter plekke het zadel 'gerepareerd', het zou nu goed zijn. Ik moest er van hem op gaan zitten en even rondstappen, hij heeft gekeken en volgens hem lag het goed. Zelf zag ik van bovenaf dat het nog niet helemaal recht lag, maar het zag er op dat moment wel beter uit als daarvoor en je wilt ook niet gaan muggenziften op zo'n moment (had ik dat maar wel gedaan!).
Toen ik later ging rijden, lag het na een stuk draf weer zo scheef dat één kant van de kamer helemaal tegen de schoft aandrukte terwijl aan de andere kant wel een centimeter of 4 ruimte was. Ook leek het ene zweetblad meer naar voren te liggen dan aan de andere kant.
Weer Hulsebos gebeld, maar die wilde niet meer komen! Hij had geconstateerd dat het zadel goed lag en ik had het geaccepteerd en toen ik aandrong werd hij zelfs boos en zei dat het aan mijn paard of aan mijn rijden zou liggen! Volgens hem was de boom niet scheef.
Ik heb toen het zadel op meerdere andere paarden uitgeprobeerd en laten uitproberen maar het lag bij elk paard min of meer scheef. Dit nogmaals aan Hulsebos voorgelegd, maar die wilde er niets meer aan doen, hij bleef erbij dat het zadel goed was.
Het is jammer, het was een duur zadel, maar wat een deceptie. En nu ligt het alweer jaren op zolder want nadat ik het toch een tijdje met een gelpad eronder heb gebruikt (zo lag het ietsje hoger en drukte het net niet tegen de schoft) ben ik toch op een ander zadel overgestapt.

Ik zou je kortom nooit aanraden een Hulsebos zadel te nemen.

MaloLau

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 00:23

Ik wil ook NOOIT meer iets anders!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 00:56

ik heb ook een hulsebos gehad en vond het een heerlijk zadel. ook over de service had ik niets te klagen. dacht dat mijn boom gebroken was en kon meteen langskomen toen ik gebeld had. ze hebben hem toen helemaal open gehaald zodat ik zelf ook kon zien of hij kapot was of niet. bleek niet zo te zijn en toen hebben ze hem weer netjes dichtgemaakt en nog wat gevuld.
een paar dagen later kwam hulsebos met het zadel om hem terug te brengen (zodat ik niet hoefde te wachten op het dichtmaken en vullen) en hebben ze hem netjes afmeten op het paard.
hoefde ook alleen maar het vullen en de voorrijkosten te betalen, het open en dichtmaken heeft hij niet eens gerekend

Rhany

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 01:49

Gaia2010@ Is Hulsebos daar jou helemaal niets in tegemoet gekomen?
Is toch even een smak geld naar de kl*te.

Gaia2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 09:20

Rhany schreef:
Gaia2010@ Is Hulsebos daar jou helemaal niets in tegemoet gekomen?
Is toch even een smak geld naar de kl*te.

Nee uiteindelijk dus helemaal niet meer, ofschoon hij toen in eerste instantie goede service heeft verleend door te komen en het zadel helemaal open te halen, waar hij zeker anderhalf uur mee bezig was als ik het me goed herinner. Hij bleef erbij dat het zadel goed was.
Later heb ik nog diverse andere dergelijke verhalen gehoord over Hulsebos zadels die niet goed pasten, scheef lagen of naar voren kiepten, maar ook bijvoorbeeld slechte kwaliteit singelstoten e.d.
Het zouden ook geen echt handgemaakte zadels zijn, maar import uit Engeland die hij vervolgens aanpast aan wat de klant wil. Dit laatste heb ik horen zeggen en ik weet dus niet of het echt waar is.
Het kan natuurlijk best zijn dat hij ook goede zadels maakt, ook die verhalen heb ik wel gehoord en kan je hier ook lezen, maar als er iets echt mis mee is kan je het schudden, dat was toendertijd tenminste wel mijn ervaring zoals je in mijn vorig bericht kunt lezen.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 10:15

Mijn nieuw aangemeten hulsebos was ook scheef, heeft mijn hele paard naar de *** geholpen. Verder ga ik er niet over uitwijden, voor meer info kan je pben.

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 10:22

Dit is de eerste keer dat ik negatieve meldingen over hulsebos lees.
Heb al meer dan 10 jaar hulsebos.
Rijden heerlijk.
Wil nooit weer anders.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 10:23

Geen ervaring uit eerste hand, maar bij ons op stal was er ook iemand met een gelijkwaardig verhaal over een scheef zadel en uiteindelijk geen tegemoetkoming van hulsebos.
Ik zou het igg niet meer aandurfen...

(btw vond ik de persoon ik kwestie echt niet onredelijk of zeikerig ofzo, dus imo lag het probleem niet aan haar)
Laatst bijgewerkt door sneeuwpop op 12-03-10 10:45, in het totaal 1 keer bewerkt

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 10:24

loriene schreef:
Dit is de eerste keer dat ik negatieve meldingen over hulsebos lees.
Heb al meer dan 10 jaar hulsebos.
Rijden heerlijk.
Wil nooit weer anders.

Dat komt omdat alle andere topics van hulsebos met negatieve ervaringen de grond in werden geboord door mensen met positieve ervaringen. Sindsdien reageerd bijna niemand meer met slechte ervaringen.

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 10:29

Ik wil de slechte ervaringen wel graag weten.

Heb soms wel eens gedacht dat mijn eerste veelzijdigheidszadel van hulsebos scheef was,dacht dat dat aan mezelf lag.

Heb het zadel een tijdje geleden door een andere zadelmaker laten nakijken en die zei dat de boom scheef was.

Nog iemand er naar laten kijken en die zei weer dat je zonder het zadel uitelkaar te halen niet kunt zien of de boom scheef is.

Ja wat moet je nu geloven??
Ons hulsebos dressuurzadel zit perfect.

troelala

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 10:40

Mijn ervaring met hulzebos is dat het zadel wat ik gebruikte een jaar oud was(wb4) maar ik reed me er iedere keer op kapot(bij schaamstreek). Er werd gezegd dat ik de enige was met dit probleem en hij er verder niets aan kon veranderen, maar met andere zadels had ik daar geen last van. Na 2 bezoekjes van hun, hebben ze besloten mij een nieuwe zadel an te meten met een iets minder diepe zit, geheel op hun kosten...In eertse instantie baalde ik enorm van hun op een gegeven moment, zo'n duur zadel maar niet lekker kunnen zitten, maar vind de oplossing die zij bieden echt geweldig....En dat geheel kosteloos, oke je moet nog ff 12 weken wachten, maar dan zit ik wel weer lekker...
Btw, denk dat er van alle zadelmakers wel positieve en negatieve ervaringen zijn.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 10:44

Het gaat vooral om de service die ze bieden, die bij problemen vaak ver te zoeken is.

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 10:46

#Ymke# schreef:
Het gaat vooral om de service die ze bieden, die bij problemen vaak ver te zoeken is.

Wat vreemd dat een probleem bij de ene wel word opgelost en bij de andere dan weer niet.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 10:50

Ik heb nu al ruim 12 jaar Hulsebos op mijn paarden liggen en zou nooit meer wat anders willen, maar net zoals bij elke zadelmaker heb je positieve en negatieve ervaringen ;)
Over de service ben ik ook best wel tevreden :j
Ze hebben alleen een beetje moeite met afspraken op tijd na komen :P

Gaia2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 10:59

Met een Hulsebos zadel moet je kennelijk geluk hebben dat hij er eentje levert met een goede boom. Eentje met een scheve boom verkoopt hij gewoon alsof het een goede is! Dat kan bijna niet anders als je al die verhalen erover leest, zoek maar eens hier op bokt, dan kom je wel het nodige tegen. Hij weet het donders goed wanneer hij iemand een scheef zadel aansmeert, een zadelmaker ziet dat uiteraard direct.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 11:05

Gaia2010 schreef:
Met een Hulsebos zadel moet je kennelijk geluk hebben dat hij er eentje levert met een goede boom. Eentje met een scheve boom verkoopt hij gewoon alsof het een goede is! Dat kan bijna niet anders als je al die verhalen erover leest, zoek maar eens hier op bokt, dan kom je wel het nodige tegen. Hij weet het donders goed wanneer hij iemand een scheef zadel aansmeert, een zadelmaker ziet dat uiteraard direct.

Tja ik weet dan weer verhalen van een andere zadelmaker die zadels scheef opvult.......

Eerlijk is eerlijk ik heb een keer meegemaakt dat Jan zelf (iemand anders laat ik niet komen) bij mij was om alles na te kijken, op te vullen e.d. dat hij een behoorlijk lange periode verwikkeld was in niet al te gezellige telefoontjes omtrent een duidelijk ontevreden klant en later die klant zelf :+

Maar ja nogmaals, je hebt zoveel positieve maar ook heel veel negatieve verhalen en ervaringen.
Vaak zijn het de negatieve die verspreid worden en de positieve blijven ongehoord ;)