Bontje bij de welkoop

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LadyDaily

Bontje bij de welkoop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-10 13:11

Ik heb laatst een bontje bij de welkoop gekocht. Er stond op dat het lamvel bont was en heb deze dus gekocht.
Ik was namelijk al lang op zoek naar een bontje. Maar nu heb ik het idee dat het helemaal geen echte lamsvel is.
Want op de manege voelde ik ook al die bontjes zijn 100 x zachter dan die van mij. Die van mij voelt gwn ruw aan.
En nu was ik gisteren weer in de welkoop lag er ook weer bontje en die voelde ook veeeel zachter aan.
Zou ik er mee terug gaan? Ik heb het bontje nog niet gebruikt en het kaartje zit er nog aan.
Alleen de bon heb ik waarschijnlijk niet meer. Heb de bon trouwens net gevonden :o alleen er staat ruilen binnen 8 dagen.

En zou het wel echt bont zijn? Er stond wel lamsvel op.

Ilse20

Re: Bontje bij de welkoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 13:14

Ik zou er gewoon mee terug gaan en het verhaal voorleggen, misschien zit er kwaliteitsverschil in. Overigens heb ik ook mijn oude lamsbontje daar gekocht maar die is toch zeker anderhalf jaar iedere keer gebruikt en word nu nog gebruikt door een vriendin. Ik zou dus terug gaan. Je wilt natuurlijk wel zekerheid hebben als er echt lamsvel op het kaartje staat!

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 13:19

Nou als ie je niet bevalt gewoon terug gaan, niet zo moeilijk toch?

LadyDaily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-10 13:20

En die van jou voelt ook gewoon lekker zacht aan?
Alleen ik ben al meer als 11 dagen te laat dan. Maar daarvoor lag dat andere bontje er ook niet, want kom nog wel is in de welkoop.

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 13:23

Ik zou het gewoon zo uitleggen zoals je hier nu ook doet. Misschien hebben ze helemaal geen probleem als je het ruilt tegen die nu in de winkel ligt. Gewoon gaan vragen. Nee heb je al, ja kun je misschien krijgen.

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 13:24

Gewoon proberen, nee heb je, ja kan je krijgen.

Misschien mag je wel een tegoed bon anders krijgen, je zegt dat je er toch geregeld komt.

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 13:25

Oeps sparta, tegelijk gepost.

LadyDaily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-10 13:28

Ja we halen er van alles dekens biks en snoepjes noem maar op.
Maar lamsvel hoort dus wel echt zacht te wezen toch?

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 13:30

Het is een natuurproduct, het ene schaap voelt wat stugger dan het andere. Maar als je het niet vertrouwt, vraag dan of je mag ruilen.

Kyalla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 16:55

Misschien kun je het ook zien aan hetgene wat onder het bont zit?? Of zou je het hier niet aan kunnen zien?

Ik zou er in iedergeval gewoon mee terug gaan, ook al is het om het na te vragen :Y)

LadyDaily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-10 17:38

Nou ik ben naar de welkoop geweest en het laten zien en ook he bontje wat zachter was, wat in de winkel lag mee naar de kassa genomen en alles uigelegd.
Ze gaven me id gelijk en zij dachten ook dat het nep was. Ik heb het bontje in de winkel mee gekregen en het andere bontje aan hun gedaan.
Vind het wel een service van hun :D

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 17:42

Volgens mij is nepbont over het algemeen juist veel zachter als echt bont. Een echt schaap is helemaal niet zacht (heb je wel eens een schaap geaait?), lammetjes zijn wel zachter natuurlijk maar de slacht leeftijd verschild misschien ook wel?

Waarom maakt het trouwens uit of het bontje zacht aanvoelt het is toch vooral de dikte/vering waarom je een bontje zou gebruiken? Gewone katoene dekjes zijn ook niet heel zacht.

LadyDaily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-10 19:01

Nou het maakt me uit of het echt of nep is want als het nep is dan zweet het gauwer en kan het zweet niet goed weg.
Maar als ik weet dat echt bont heel zacht is en nep bont veel ruwer en dit bontje voelde net als een nep bontje aan.
En trouwens als het nep is betaal ik er geen 50 voor. ;)

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 00:06

Maar als het extreem zacht is kan het net zo goed nep zijn. Nep bont is juist zachter dan echt bont! Ga maar eens een schaap aaien die zijn juist heel stug kwa vacht. Bovendien verschilt de vacht per schapen ras en leeftijd dus het zegt heel weinig.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 11:23

liedje89 schreef:
Maar als het extreem zacht is kan het net zo goed nep zijn. Nep bont is juist zachter dan echt bont! Ga maar eens een schaap aaien die zijn juist heel stug kwa vacht. Bovendien verschilt de vacht per schapen ras en leeftijd dus het zegt heel weinig.

Liedje, dit schaap wordt wel bewerkt he, gewassen, uitgekamd, evt gekleurd. Echte wol is net mega zacht!!!

Ik verkoop zelf echt schaap en ik voel ondertussen wel het verschil tussen echt en nep.
Het is ook niet zo dat nep 100% nep is (dat voel je inderdaad meteen, is stugger)

Sommige merken kopen schaapsvachten van mindere kwaliteit (kortere haren, minder haren per vierkante centimeter en gaan daar machinaal nepharen tussen zetten, zo lijkt het bont dikker en echter).
Merino wol is deels nep!

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 11:29

Joh.. is Merino wol deels nep?? ;(
Heb ook zo'n bontje daarvan en ben er heel blij mee.. voelt ook zachter dan mn andere bontje (die ook echte wol is).
Is dat altijd deels nep?? Stond volgens mij bij echte wol???

Aan ts: fijn dat ze niet moeilijk deden!!

foxy80 schreef:
liedje89 schreef:

Liedje, dit schaap wordt wel bewerkt he, gewassen, uitgekamd, evt gekleurd. Echte wol is net mega zacht!!!

Ik verkoop zelf echt schaap en ik voel ondertussen wel het verschil tussen echt en nep.
Het is ook niet zo dat nep 100% nep is (dat voel je inderdaad meteen, is stugger)

Sommige merken kopen schaapsvachten van mindere kwaliteit (kortere haren, minder haren per vierkante centimeter en gaan daar machinaal nepharen tussen zetten, zo lijkt het bont dikker en echter).
Merino wol is deels nep!

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 13:07

De Merino van HH in ieder geval wel.
Hebben andere merken dan ook merino?