Wie heeft ervaring met barefoot halsterhoofdstel Cedar?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lancelot13

Wie heeft ervaring met barefoot halsterhoofdstel Cedar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-10 11:03

Hallo,

Wie heeft ervaring met het halsterhoofdstel van barefoot type Cedar?

Ik heb er een besteld, maar nog niet in huis.
Ik las ergens op een site dat je de ringetjes op de neusriem ook kan gebruiken voor de teugels, zodat je bitloos kan rijden? Heeft iemand hier ervaring mee?

Het lijkt mij namelijk op de foto te zien van het hoofdstel, dat de ringetjes vrij ver op de neus liggen.
Ik ga eerst met bit rijden, veel in het bos, daarom leek mij een halsterhoofdstel wel handig, zodat het bit makkelijk uit kan en mijn vz paard lekker kan grazen. Op den duur wil ik bitloos met haar gaan rijden.

Foto op de site van boomloos rijden, is wel duidelijk. Heb nl geen idee hoe ik hier een link moet plaatsen. Ben nog niet zolang op bokt.

Groetjes Miranda

mirkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 06:56

Heb nog een eenvullend vraagje... hoe is de ring onder aan 't 'halstergedeelte'?
Is het een vaste ring of is die verschuifbaar?

Denk dat de ringetjes op de neus meer bedoeld zijn voor 't gebruik zoals een weense kaptoom???

pmarena

Re: Wie heeft ervaring met barefoot halsterhoofdstel Cedar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 09:43

Hoi , de ringetjes zitten er voor mensen die wel eens ermee willen rijden als een soort simpele kaptoom , inderdaad.
En natuurlijk voor als je je paard vast wilt zetten aan 1 of 2 zijringen.

De onderste ring schuift over de kinriem.

lancelot13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-10 09:52

Oke, bedankt voor jullie reacties.

Ik had het gelezen bij een advertenties van zo'n hoofdstel dat je bitloos kan rijden. Moet je natuurlijk wel het hoofdstel dan verstellen.

Maar ik rij nu eerst met een sweet iron bit. Dit gaat heel goed met mijn vz paard. Als ik op den duur bitloos wil rijden, kan ik altijd nog een ander hoofdstel kopen.

De barefoot het weekend gebruikt. Erg fijn hoofdstel, sluit mooi aan en mijn vz paard reageerde er goed op.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 10:03

Als je echt graag bitloos wilt rijden zou ik zeker niet voor het halster-hoofdstel kiezen hoor , die is er niet echt voor gemaakt eigenlijk :)

Het is meer een extraatje dat je dat eens een keertje kan doen ter afwisseling , maar dan kun je net zo goed een gewoon stalhalster pakken en daar je teugels aan de zijringen vastmaken ;)