pfiff amaretto

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Illusion

pfiff amaretto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-10 16:51

Hallo bokkers,
ik heb al wat dingetjes gezocht over dit zadel, alleen komen er hele wisselende reactie's over pfiff.
maar de pfiff amaretto heeft toch 'n redelijk prijskaartje, dus ik vroeg me af hoe hier de kwaliteit dan van is?

Groetjes :wave:

_SteR_

Re: pfiff amaretto

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 16:54

Ik heb vorig jaar september een Pfiff Amaretto aangeschaft. Ik heb hem nog niet zo heel lang, maar tot nu toe ben ik er ontzettend tevreden over!

Het zadel lijkt nu nog steeds als nieuw, het leer is zacht en soepel. Het zadel heeft aardige kniewrongen en een vrij diepe zit, waardoor hij echt héérlijk zit!
Elke keer wanneer ik op mijn paard stap denk ik "goh, wat ben ik toch blij dat ik dit zadel gekocht heb" haha.

Prijskaartje zit rond de € 1000,-. Het zadel is kwalitatief te vergelijken met JC, Rossner enz.

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-10 17:12

oke, en komen er snel gebruikerssporen op het zadel? (als je het wel gewoon goed onderhoud)

_SteR_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 17:16

Marian_ schreef:
oke, en komen er snel gebruikerssporen op het zadel? (als je het wel gewoon goed onderhoud)

Bij mij in ieder geval niet, maar ik ben iemand die heel zuinig is op m'n spullen :+ Ik heb het zadel sinds vorig jaar september zoals hierboven al staat, en nog lijkt het zadel splinternieuw! Geen krassen, beschadigingen of dat het leer onder de laars raar wordt, helemaal niets.

Ik kan eventueel morgen even een foto van mijn zadel voor je maken. Vorig jaar, voor de aankoop van mijn Amaretto heb ik ook geprobeerd meer informatie en foto's van dit zadel te verkrijgen, maar er zijn weinig foto's en weinig info op het internet van dit zadel te vinden.

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-10 17:18

als je dat zou willen doen :o er is idd weinig informatie over te vinden, of het is duits, maar ik ben niet zo'n ster in duits haha.

_SteR_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 15:29

Bij deze wat foto's van mijn Pfiff Amaretto.

Afbeelding

Afbeelding

Beugelriemen kunnen zoals je ziet ook onder het zweetblad gedragen worden. Daarom heb ik totaal geen beschadigingen op het zweetblad van mijn zadel.

Het zadel is echt keurig afgewerkt, geeft veel schoudervrijheid en heeft extra brede ruimte tussen de kussen die de ruggengraad en zenuwuiteinden vrijlaat, vertelde de verkoper (Huppa) mij.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 16:54

De Amaretto heeft een prima prijs/kwaliteit verhouding.

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-10 18:34

_SteR_: ziet er idd nog als nieuw uit!

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 18:36

Marian_ schreef:
Hallo bokkers,
ik heb al wat dingetjes gezocht over dit zadel, alleen komen er hele wisselende reactie's over pfiff.
maar de pfiff amaretto heeft toch 'n redelijk prijskaartje, dus ik vroeg me af hoe hier de kwaliteit dan van is?

Groetjes :wave:

Ik heb hem al 7 jaar, hij ziet er nog uit als nieuw, ik rijd er al mijn paarden mee! SUPERRR!! :D
Als je hem goed onderhoudt heb je er een geweldig zadel aan. Ik heb de mijne echt al jaren, en hij is vorig jaar voor het eerst opgevuld. Ik kreeg er gratis opvulbeurten en dergelijke bij maar die hbe ik niet hoeven besteden, bij controles was mijn zadel altijd super voor elkaar.

Echt een aanrader hoor!!

Wanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 21:28

Ik heb ook een half jaartje een Pfiff Amaretto gehad en was idd een prima zadel voor een prima prijs :j

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-10 22:01

hmm, ik heb nu ook mijn oog laten vallen op een kentaur :o zit er veel verschil in kwaliteit tussen pfiff en kentaur?

Wanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 09:07

Volgens mij is dat zo'n beetje vergelijkbare kwaliteit :j