Kapotte sluitingen rambo duo liner

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nathalie84

Kapotte sluitingen rambo duo liner

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-10 16:44

Ik gebruik sinds deze winter de rambo duo liners. Ik heb er in totaal 4 en gebruik deze op 2 paarden. Nu na 3-4 maanden in gebruik zijn bijna alle sluitingen om de onderdeken aan de bovendeken te bevestigen kapot of scheef of zijn zelfs uit elkaar gevallen.

Ik heb hierover contact opgenomen met een wederverkoper van horseware, omdat ik toch wel vind dat dit niet mag kunnen (zou het 1 deken betreffen oke, maar alle 4 de dekens en bij bijna alle sluitingen!)

Horseware laat dit niet onder garantie vallen, en ik kreeg ik als advies uit te zoeken hoe dit gebeurd en de dekens bij een ruiterzaak te laten reparen (aangezien ze zonder die sluitingen verschrikkelijk gaan schuiven). Je kunt je voorstellen dat het geen goedkope reparaties zijn en dat ik van dergelijke dure dekens wel beter kwaliteit had verwacht.

Ik kreeg terug van horseware dat deze sluitingen alleen met " brute kracht" zo scheef kunnen trekken, nou nu moeten ze me toch eens vertellen hoe mijn paarden dit voor elkaar kunnen krijgen, het zijn echt geen dekentrekkers! Want ik heb nooit kapotte dekens of iets dergelijks.

Afbeelding
Afbeelding
http://i188.photobucket.com/albums/z269 ... ingen2.jpg
http://i188.photobucket.com/albums/z269 ... ingen1.jpg

Mijn vraag is dus, hebben meerdere mensen hier problemen mee?
Laatst bijgewerkt door Tanja op 09-03-10 22:31, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Max. 2 foto's toegestaan, teveel is omgezet in link.

beamer

Re: Kapotte sluitingen rambo duo liner

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 16:49

Het maakt niet uit of het een dure deken is of goedkoop de sluitingen zijn bijna allemaal het zelfde, het meest waarschijnlijke is dat het paard met rollen of liggen op de deken staat waardoor deze erg strak trekt en dan breken de sluitingen, een an mijn paarden heeft dat ook namelijk, zorg dat de bilkoorden elastisch zijn en strak zitten niet te los

Beschuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 16:50

mijn paard draagt nu voor het 3e jaar een rambo wug ( dus zelfde sluitingen)

Ik heb er tot nu to geen problemen mee gehad ( paard is ook erg netjes op haar deken)

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-10 16:52

beamer, het zijn geen bilkoorden, dit zijn klipjes waarmee je de onderdeken bevestigd aan de bovendeken zodat hij niet gaat schuiven.

het gaat puur om de onderdekens, met mijn andere horseware dekens heb ik hier geen last van.

beamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 16:54

nathalie84 sorry dan begreep ik je verhaal verkeerd ik heb het altijd op de bilkoorden en de voorsluitingen

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 16:56

Mijn paard heeft bij zijn Rhino Wug staldeken aan de voorkant een sluiting kapot gedrukt op de borststang van de trailer.
Hij is heel rustig op de trailer, we hebben rustig gereden en toch lag de sluiting kapot op de grond.
Kan gebeuren, misschien had de clip een zwakke plek.

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-10 17:00

Helma_amber, dat het bij één clip gebeurt oke, maar bij alle 8 := vind ik wel wat veel. Tevens zitten deze aan de achterkant, dan zou het dus met schuren kunnen gebeuren, maar dan moeten ze al aan de zijkant schuren aangezien de klipjes aan de zijkant zitten?

Ik heb al vanalles bedacht, maar het enigste wat ik kan bedenken is dat ze er dan gericht in moeten bijten en dat vind ik toch wel sterk *bloos* aangezien ze normaal nooit aan dekens bijten.

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 17:04

Ja dat vind ik inderdaad ook erg vreemd. Je zou denken dat het niet zo sterk is als het zou moeten zijn. Ik zou de vraag ook bij de fabrikant neerleggen.

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-10 17:06

Ik heb aan de wederverkoper het email van de importeur van horseware gevraagd, eens kijken of ik daar iets kan regelen. Ik hoef niet direct mijn geld terug, maar wellicht is het handiger de volgende partij dekens te voorzien van kleinere of stevigere sluitingen :j, zodat ze minder snel kapot kunnen gaan.

july81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 19:25

Ik heb zelf vijf duoliners, maar gelukkig zijn ze nog allemaal heel.
Ik gebruik ze nu ook een maand of vier.
Ben wel benieuwd hoe ze ze slopen.
Kunnen ze ergens achter blijven hangen?

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 19:57

ik vind dat de service van horseware best goed is. Ik heb voor de rambo duo kosteloos nieuwe klittenbanden gekregen, nadat ik er eentje was kwijtgeraakt. En ze sturen er gewoon meteen 2 complete sluitingen. Ik heb ze wel een nette mail met begeleidende foto gemaild. Als je het mailadres wil, dan stuur even een pb.

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 20:29

Ik heb er nog niemand over gehoord, ook ik zelf heb het niet, sommige al jaren in gebruikt.
Ik heb je een PB gestuurd met wellicht een simpele oplossing, mits je snapt wat ik bedoel :o
Lastig uitleggen zo.

Ik snap ook niet hoe die van jou het voor elkaar krijgen, er is zo wie zo redelijk veel kracht voor nodig om het voor elkaar te krijgen en dat verwacht je daar al helemaal niet.

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 20:31

Ik gebruik nu al 2 seizoenen de duoliner.. Bij mij is het niet voorgekomen. Wel vreemd dat het bij jou bij meerdere dekens is gebeurd.

Zou idd zoals swatch al aangeeft, een mailtje sturen voor nieuwe sluitingen.

ineke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 23:44

Ik heb hier ook geen last van gehad met mijn duo liner. Ik heb 'm toch zeker een half jaar gebruikt. Daarna is ie volledig versnippert door het paard omdat m'n pa de dekens had gewisseld en de klipjes niet had vastgemaakt aan de achterkant. Ik heb wel nog de clipjes en de voorsluiting voor deze of gene die zijn duoliner stuk heeft (dat heb ik er afgeknipt voor ie de container in ging en nu heb ik de newmarket stablerug als onderdeken)

thysvisscher

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 00:05

@TS: de importeur/vertegenwoordiger van Horseware is er vorig jaar mee opgehouden... Alle sgaat nu rechtstreeks met Horseware Ireland. Jouw wederverkoper zal dus direct met Horseware moeten spreken. Indien je er niet uitkomt en je hebt de aankoopbon nog, c.q. je hebt je dekens aangemeld via de garantiekaart of op het internet, dan moet je mij maar even een pb'tje sturen! Misschien dat ik je via het werk (ruitersportwinkel) kan helpen?? Suuk6 ermee!

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-10 12:31

bedankt voor alle reactie :j. Ik ga het nu oplossen met karbijnsluitingen voorlopig, misschien dat dit beter werkt en misschien kom ik er wel achter hoe het precies gebeurt.

Ik ga via horseware zelf contact opnemen, heb al iemand die mij gaat helpen met wat engels ;)

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 17:02

wat vreemd, ik gebruik al vanaf de herfst 3 duoliners, paard staat er mee buiten, rolt etc, maar hier nog niks kapot...

ik heb de 100, 200 en 300 grams en ze hebben er allemaal een flinke tijd onder gelegen, aangezien ik 2 paarden heb en hiertussen wissel. 2 zijn er in de wasmachine geweest en ook dat hebben ze overleefd