hallo allemaal, ik heb net perongeluk een nogal diepe kras in m'n kn allegro gemaakt .. en het is kalverleer, dus heel kwetsbaar. wie van jullie weet hoe je het best krassen kan verwijderen?! alvast bedankt.
Een kras is een permanente beschadiging van het leer, dus zal er niet uit gaan. Je kunt het behandelen met zwarte lederolie om het minder op te laten vallen.
niene_xx
Geplaatst door de TopicStarter: 09-03-10 14:00
ik ben hem nu aan het schoonmaken met stubben zadelzeep, het wordt inderdaar al minder zichtbaar.
Wat ik doe met een kras, goed reinigen dan goed leervet erop aanbrengen, alleen op de kras zelf, een nacht in laten trekken en dan het hele zadel invetten. Niets meer van te zien.
Zo had mijn ma een grote kras vanaf de zitting tot aan het zweetblad, eraf gegukeld en met de spoor deze kras veroorzaakt, na een behoorlijk aantal behandeling zoals bovenstaand beschreven is er vandaag de dag niets meer van terug te zien
Ik zou het niet wegwerken met een stift ofzo, lijkt mij dat het dan juist kwetsbaarder wordt (ik kan er naast zitten hoor), zou het goed schoonmaken en invetten.