Wie heeft ervaring met een boomloos zadel en onderlegger?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mayflower_

Wie heeft ervaring met een boomloos zadel en onderlegger?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-10 18:54

Ik zat even te kijken in de topics die hierboven zijn aangemaakt (overzicht pads voor boomloze zadels). Deze is niet meer zo up to date, maar ik kwam wat tegen. Dat je ook een anatomisch gevormde gel onderlegger kan gebruiken en dan een 'gewoon' dekje eronder? Het schijnt dat de druk dan hetzelfde is als van de inlages die normaal in de pad zitten voor boomloze zadels.
Dit lijkt mij wel handig dan voor de zomer, dan kan ik gewoon een dun dekje eronder doen.

Ik heb zelf een BF london.

Wie heeft er ervaring mee?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 08:25

AnnebelleVD

Re: Wie heeft ervaring met een boomloos zadel en onderlegger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 08:29

Als ik jou was zou ik zo'n zadelvormige grandeur aanschaffen.
Ik heb die ook onder mijn London liggen en de ruggengraatvrijheid is perfect, het katoen neemt het zweet op en je hebt er niet meer onderliggen als strikt noodzakelijk dus ook lekker koel voor je paard.
Ik zou echt niet met een gewone gelpad gaan rijden, deze geeft die vrijheid niet en met barefoots moet je die ruggengraatvrijheid echt uit een pad halen anders beschadig je de rug van je paard

Mayflower_

Re: Wie heeft ervaring met een boomloos zadel en onderlegger?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-10 09:33

Weet iemand ook waar ze in Nederland te verkrijgen zijn? Dan zou dat ideaal zijn! Ik heb hier nog een aantal dunne dekjes liggen en ook speciale pads voor de BF maar het is ook wel leuk als je een keer kan combineren, vooral een dun dekje in de zomer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 10:29