Massimo Tolt II brede zit?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ninx

Massimo Tolt II brede zit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-10 15:43

Hallo allen,

Even een vraag over de Massimo Tolt II. Ik heb dit zadel nu een half jaar en het bevalt me best goed. Ziet er goed uit, brede kamer, mooi kort, veel schoudervrijheid, nu nog wat te ruim maar dit zal na aanpassing goed zijn (ze mag nog wat spieren ontwikkelen, en daar hebben we nu nog wat ruimte voor gelaten. Ik los het nu op met een Massimo pad met traagschuim). Fijn zadel, fijne service van verkoper... alles top dus.
Enfin, ik heb de verkoper ook al even gemaild... maar ben uiteraard van het ongeduldige type en wil het hier ook nog even vragen :D
Want er is dus een MAAR.
Ik heb nogal een smal bekken/ smalle heupen en een hol ruggetje (waar ik hard aan werk uiteraard). Ik wilde vooral een zadel dat voor mijn paard goed was, maar vraag me nu af of dit voor mij ideaal is.
Ik heb toch wel weer wat pijn en heb geprobeerd te bekijken waar dat nu aan ligt.
Wat mij opvalt is dat mijn benen niet echt tegen het paard aanliggen, ze lijken wat 'af' te staan. Ik zit wat breed en lijk daardoor meer op mijn kont te zitten dan op mijn kruis. Lichte stoelzit dus.
Daardoor voel ik soms een onbalans.
Omdat dit zadel nog wat moet 'inzinken' en na training nog aangepast moet worden wilde ik het even aankijken, nog steeds trouwens.
Maar ik begin me nu wel af te vragen of dit zadel sowieso breed zit, een brede twist heeft voor de ruiter of dat ik me dat verbeeld.

Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Ik hoor het graag.

Groetjes Nienke

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 17:40

Ik weet niet of je ook echt een ijsje hebt maar je hoort op je kont te zitten ;) , zeker met een gangenpaard. Ik heb van nature ook een holle rug en mijn bekken staat voorover gekanteld, terwijl je deze voor het rijden achterover moet kantelen.

Er zijn zadels die hierin tegenwerken en zadels die je helpen een juiste houding aan te nemen. Ik heb nu een nieuw zadel in bestelling staan maar die komt pas in mei. Tot die tijd probeer ik mijn buikspieren te sterken om mijn bekken achterover te kantelen. Daarnaast helpt het bij mij ook heel goed om de beugels 1 gaatje korter te doen (rij normaal gesproken erg lang).

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-10 17:46

Juliette86 schreef:
Ik weet niet of je ook echt een ijsje hebt maar je hoort op je kont te zitten ;) , zeker met een gangenpaard. Ik heb van nature ook een holle rug en mijn bekken staat voorover gekanteld, terwijl je deze voor het rijden achterover moet kantelen.

Er zijn zadels die hierin tegenwerken en zadels die je helpen een juiste houding aan te nemen. Ik heb nu een nieuw zadel in bestelling staan maar die komt pas in mei. Tot die tijd probeer ik mijn buikspieren te sterken om mijn bekken achterover te kantelen. Daarnaast helpt het bij mij ook heel goed om de beugels 1 gaatje korter te doen (rij normaal gesproken erg lang).

Jep, heb een IJs... Het voelt voor mij vaak 'beter' om op kruis & zitbeenknobbels te zitten. Nu zit ik soms teveel op mijn billen....
Ik heb exact hetzelfde probleem als jij, en ben daarnaast nogal hypermobiel... lastig.
Ook ik doe aan Pilates om zelf mijn spieren wat sterker te maken en heb inmiddels mijn beugels ook wat korter....

Maar goed, ik vraag me dus af in hoeverre dit zadel een goede zit tegenwerkt of niet....

Welk zadel heb jij in bestelling?

ps: ha! Zie nu dat jij een Manga hebt. Een correct 'zwaartepunt' in het zadel is idd van belang bij het gangenrijden. En dat heeft de Massimo zeker....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 18:00

Ik heb nu een Startrekk western in bestelling staan. Hier ging ik in zitten en mijn bekken stond meteen goed. Voor mij geeft dat het gevoel wat heuvel op te zitten maar vanaf de grond ziet het er kaarsrecht uit.

Ik heb geen ervaring met massimo qua zit. Het enige wat ik je aan kan raden is veel uitproberen, overal eens op gaan zitten en zelf beslissen wat je fijn vind. Geen mens is hetzelfde. Alle goed bedoelde adviezen ten spijt.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-10 18:07

Juliette86 schreef:
Ik heb nu een Startrekk western in bestelling staan. Hier ging ik in zitten en mijn bekken stond meteen goed. Voor mij geeft dat het gevoel wat heuvel op te zitten maar vanaf de grond ziet het er kaarsrecht uit.

Ik heb geen ervaring met massimo qua zit. Het enige wat ik je aan kan raden is veel uitproberen, overal eens op gaan zitten en zelf beslissen wat je fijn vind. Geen mens is hetzelfde. Alle goed bedoelde adviezen ten spijt.

Haha, dat is nu ook grappig. Ik zat net te kijken naar de Startrekk. Alhoewel ik wat huiverig ben voor boomloos. Maar die Startrekk is zeer goed uit de test gekomen.
Ik heb het idee dat je been mooi recht naar beneden hangt waardoor je heupen niet naar buiten draaien.... dat is fijn.
Ik rijdt nog even door met mijn huidige zadel en zal kijken of ik er meer aan kan wennen.
En anders toch nog maar weer even in conclaaf met mijn zadelpasser.... zij is kundig en heeft vast ook goede ideeën wanneer dit toch het juiste zadel niet blijkt te zijn.