Even een vraag over de Massimo Tolt II. Ik heb dit zadel nu een half jaar en het bevalt me best goed. Ziet er goed uit, brede kamer, mooi kort, veel schoudervrijheid, nu nog wat te ruim maar dit zal na aanpassing goed zijn (ze mag nog wat spieren ontwikkelen, en daar hebben we nu nog wat ruimte voor gelaten. Ik los het nu op met een Massimo pad met traagschuim). Fijn zadel, fijne service van verkoper... alles top dus.
Enfin, ik heb de verkoper ook al even gemaild... maar ben uiteraard van het ongeduldige type en wil het hier ook nog even vragen
Want er is dus een MAAR.
Ik heb nogal een smal bekken/ smalle heupen en een hol ruggetje (waar ik hard aan werk uiteraard). Ik wilde vooral een zadel dat voor mijn paard goed was, maar vraag me nu af of dit voor mij ideaal is.
Ik heb toch wel weer wat pijn en heb geprobeerd te bekijken waar dat nu aan ligt.
Wat mij opvalt is dat mijn benen niet echt tegen het paard aanliggen, ze lijken wat 'af' te staan. Ik zit wat breed en lijk daardoor meer op mijn kont te zitten dan op mijn kruis. Lichte stoelzit dus.
Daardoor voel ik soms een onbalans.
Omdat dit zadel nog wat moet 'inzinken' en na training nog aangepast moet worden wilde ik het even aankijken, nog steeds trouwens.
Maar ik begin me nu wel af te vragen of dit zadel sowieso breed zit, een brede twist heeft voor de ruiter of dat ik me dat verbeeld.
Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Ik hoor het graag.
Groetjes Nienke
, zeker met een gangenpaard. Ik heb van nature ook een holle rug en mijn bekken staat voorover gekanteld, terwijl je deze voor het rijden achterover moet kantelen.