Crosslink of Indian Bosal?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jetske88

Crosslink of Indian Bosal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-10 13:24

Ik rijd nu al meer dan een jaar bitloos met een sidepull. Dat werkt opzich goed, maar ik kan er niet goed genoeg mee sturen.
Nou zat ik aan een Crosslink of een Indian Bosal te denken.
Maar ik wil gewoon een zo zacht mogelijke vervanging, waar ik net iets beter mee kan sturen... En dat ik m'n sidepull voor rustige ritjes blijf gebruiken.

De Indian Bosal vond ik wel een beetje op de sidepull lijken alleen dan net iets scherper.. Dus die trekt me nog het meest, maar ik wilde toch even de mening van andere afwachten.

DubbelFun

Re: Crosslink of Indian Bosal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 15:16

Hoe stuur je met de sidepull?? Door je hand naar buiten te bewegen of naar je toe te halen ??

DELVO_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 20:54

crosslink raadt ik je echt NIET aan, de release is vaak slecht en je spant eigenlijk hun kaak gewoon toe (heb er zelf ervaring mee) .. dan zou ik eerder voor die indian bosal gaan.. al vind ik beide nietecht goede systemen...

MarcR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 09:20

Als je een bosal wil gebruiken laat je dan adviseren door een western trainer die daar veel ervaring mee heeft want de juiste maat, plaatsing op de neus is heel belangrijk en het gebruik moet juist gebeuren of het is zeer pijnlijk voor je paard.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 09:29

Een indian bosal is niet te vergelijken met een western bosal :)

Jetske88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-10 09:55

Ja een western bosal is heel anders. Ik heb er al veel over gelezen. En ook precies waar je het moet plaatsen etc. Ik wilde gewoon graag de mening van andere horen.
Maar ik mag deze week een Indian Bosal van iemand lenen. Dus die ga ik uitproberen. En bevalt het niet blijf ik gewoon bij sidepull en moet ik hem maar trainen om beter te luisteren.