verbouwen of ander zadel?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Luca6

verbouwen of ander zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-10 03:15

Hoi allemaal!

Het is duidelijk dat mijn dressuurzadel eigenlijk niet goed past. Nu wil de ene zadelmaker hem graag verbouwen voor veel geld, dat is met hem bij meer mensen misgegaan, en de ander zegt toch een ander zadel zoeken wat gewoon goed passend gemaakt kan worden zonder rigoreuze verbouwingen... Het laatste is uiteindelijk wel weer duurder. Graag jullie mening! :)

soesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 05:21

Ik ben niet zo van het "verbouwen".
Dan liever een passend zadel aanschaffen die door een erkend zadelpasser/zadelmaker geadviseerd word.
Helemaal omdat je al aangeeft dat degene die het zadel wil verbouwen al eerder een misser heeft gemaakt.
Ik snap dat het duurder uitvalt, maar dan heb je denk ik wel het beste voor je paard (en voor jezelf)
Veel succes met je keuze.

fjordnina

Re: verbouwen of ander zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 09:44

Ingrijpende verbouwingen aan een zadel hou ik ook niet van. Op het moment dat de zadelmaker met jouw zadel een misser maakt zul je er uiteindelijk vrijwel altijd slechter afkomen dan de bedoeling was.

Ik zou dan ook gaan kijken naar een ander zadel. Evt. kun je proberen of je dit zadel in kunt ruilen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 11:21

aanpassen kan wel, maar niet tot in den treure zeg maar

ietsje verbreden, ietsje anders kwa vulling kan, maar ik zou niet flink laten verbreden etc , dan is een ander zadel de betere oplossing. constructie van de boom word toch slechter bij flink verbreden en kussens flink veranderen , dan zijn de kussens weer totaal niet passend voor de boom
ook is het risico op een scheef zadel weer groter bij echt aan de construtie pielen ...
als je er dan ook nog flink voor moet gaan betalen...dan zou ik gewoon voor een ander zadel gaan en je huidige verkopen/inruilen

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 11:22

Hmmm..
Ik zou kiezen voor een nieuw zadel.
Als je deze op internet zet krijg je nog een deel geld terug en dan kan je een goed passend zadel aanschaffen, het is altijd maar de vraag of dat verbouwen alle problemen oplost. :)

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 11:45

Kleine aanpassingen gaat wel maar als er echt veel en voor veel geld aan verbouwd moet worden zou ik kiezen voor een nieuw. Het valt duurder uit. Maar wat je nu aan dit zadel verbouwd zal niets bij de eventuele verkoopprijs bij doen. Wat ik wil zeggen is het zadel het wel waard om er zoveel geld in te steken. Want stel dat het dan toch nog verkocht moet worden tja dan ben je het geld wat er aan verbouwingen inzit gewoon kwijt.

Luca6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-10 18:25

Bedankt allemaal, ik heb ook besloten om voor een nieuwe te gaan. Dat verbouwen is me toch te riskant en dan verkoop je het zadel nooit meer. Dus als er iemand nog interesse heeft in een bruine kn tango 17.5 inch medium boom of een bruin henri de rivel springzadel 17 inch let me know :p

Nienkee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 21:20

Ik zou inderdaad ook voor een nieuwe gaan :j