Welk kunststofzadel?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

roestig

Welk kunststofzadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-10 21:03

Nu wil ik een kunststof zadeltje kopen om Rusty te gaan beleren. Ik heb momenteel weinig te besteden en aangezien ze 3 is en nog volop groeid vind ik het ook onnodig om nu al een duurder(leren merk) zadel te kopen.

Wat zijn jullie ervaringen?
Ik vind sommige zadels bedriegelijk goedkoop.. En vraag me af wat het addertje onder het gras is..

De gevonden zadels:

Tattini Daslo: http://huppa.nl/zadelstunts-/11714-new- ... -voor.html
Wintec 250: http://www.zadelmarkt.nl/wintec250vzhza ... .0012.html
Wintec 500: http://huppa.nl/wintec-de-nieuwste-mode ... jdigh.html
Norton Rexine: http://www.zadelmarkt.nl/nortonrexineza ... .0002.html
Premiere Clarino: http://www.agradi.nl/dierbenodigdheden/ ... 4037951/30
Knight Rider: http://www.agradi.nl/dierbenodigdheden/ ... 4037951/30

Dit allemaal onder 300 euro nieuwprijs! Ideaal nu ik geen geld heb en toch wil beginnen met beleren, maar lijkt zo onmogelijk..

Oja, mocht iemand een goed, kunststof zadel in de aanbieding hebben, met verwisselbare boom, ongeveer 16,5-17'': zeg het dan!

Tamadine

Re: Welk kunststofzadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 21:05

Ja kan ook voor een barefoot kijken, die kan je dan mooi ook nog aanpassen en vooral met inrijden voel je heel goed wat er onder je gebeurd
Nickyu op bokt heeft ze. Kosten 299.

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 21:21

Ik heb een wintec 500 cair (nieuwe serie( voor mijn jonkie, en ik ben er heel tevreden over.. vanwege de aanpasbaarheid heel handig.

Succes met het vinden van een zadel..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 21:23

Wintec is prima! en van je lijstje vind ik die het meest betrouwbaar!

Ik zou voor wintec gaan als ik jou was.

roestig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-10 21:30

Denk ook wel dat ik er voor ga(wintec), ik plaatste de andere zadels erbij om mogelijk van gedachte te veranderen als er veel positieve ervaringen mee zijn.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 21:35

meeste en beste ervaring met wintec

power1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 21:49

1979tamara heeft nog een wintec te koop;)

Henk001

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 23:28

roestig schreef:
Nu wil ik een kunststof zadeltje kopen om Rusty te gaan beleren. Ik heb momenteel weinig te besteden en aangezien ze 3 is en nog volop groeid vind ik het ook onnodig om nu al een duurder(leren merk) zadel te kopen.

Wat zijn jullie ervaringen?
Ik vind sommige zadels bedriegelijk goedkoop.. En vraag me af wat het addertje onder het gras is..

De gevonden zadels:

Tattini Daslo: http://huppa.nl/zadelstunts-/11714-new- ... -voor.html
Wintec 250: http://www.zadelmarkt.nl/wintec250vzhza ... .0012.html
Wintec 500: http://huppa.nl/wintec-de-nieuwste-mode ... jdigh.html
Norton Rexine: http://www.zadelmarkt.nl/nortonrexineza ... .0002.html
Premiere Clarino: http://www.agradi.nl/dierbenodigdheden/ ... 4037951/30
Knight Rider: http://www.agradi.nl/dierbenodigdheden/ ... 4037951/30

Dit allemaal onder 300 euro nieuwprijs! Ideaal nu ik geen geld heb en toch wil beginnen met beleren, maar lijkt zo onmogelijk..

Oja, mocht iemand een goed, kunststof zadel in de aanbieding hebben, met verwisselbare boom, ongeveer 16,5-17'': zeg het dan!

Prijs zegt niet alles.
Dat is echter wel vaak het punt met de "irrationele" consument: duur, dus moet het wel goed zijn.
Er zit een hele grote marge op veel consumentenartikelen. Een trui van een duur merk (ik noem het merk even niet) kosten af fabriek 10 euro, ex BTW. In de (betere) winkel betaal je er 129,95 voor.
Zou je anders denken als die zadels 800 euro waren ? Krijg je er dan een beter gevoel bij ?
Voorbeeld:
een kennis van mij verkoopt lingerie. Bepaalde artikelen liepen niet. Te goedkoop, dacht hij.
Hij gooit 15 euro op de verkoopprijs erbij ..... en het vloog weg ! *D

Wintec zadels dan: ja, ik hoor er ook goeie verhalen over. Als je een kleine beurs hebt, is het een goed zadel, zondermeer. Maar zoveel mensen, zoveel meningen.
Succes met je beslissing !

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 07:37

Maar andersom ook. Goed leer kost veel geld, een goede boom ook. Voor goed leer zit er zomaar voor 300/400 euro leer aan een zadel.

Overigens zou ik eigenlijk nog even doorsparen. Het gaat hier om een 3-jarige, ook voor dat dier is het lekker als hij nog een tijdje op de wei kan staan. Maar als je toch wilt kiezen. Dan wintec of knightrider, beide bieden veel waar voor hun geld.
Laatst bijgewerkt door Mizora op 08-03-10 07:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 07:39

Ik heb de Knightrider gehad was er erg tevreden over :j

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 07:45

Als je echt intensief wil gaan rijden met je zadel, raad ik je een wintec aan, anders voldoet een KR ook. :j
Op de manege hebben ze ook wintec's en KR's, maar de KR's beginnen na een jaar toch wel in stukjes uit elkaar te vallen, de wintec's zijn nog prima. :j

spike2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 07:53

Hallo Heb nog een wintec 2000 wel 18 inch en een knighit rider neptun met 3 of 4 bomen van medium tot wijd te verkopen maat 16 inch. Bijna niet gebruikt.
voor vragen pb.

roestig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-10 09:09

Het probleem is dat er zoooveel verschillende meningen en ervaringen mee zijn. De een is er helemaal weg van en heeft geen klachten en de ander vind het ronduit bagger, klappert op het paard, 4x per jaar vullen, scheurt etc.

Ik vind het moeilijk een keuze te maken, het zadel hoeft waarschijnlijk niet jaren mee te gaan. Maar ik weet ook niet wanneer ik weer zo ruim zit dat ik een goed zadel kan gaan passen/kopen etc. Vandaar de verwisselbare boom en toch een beetje degelijkheid vereist.

Sommige zadels zijn nieuw rond de 200 euro en weet ik zeker dat ik die zou kunnen kopen, een nieuwe wintec is een stuk duurder. En dan zou ik een 2ehands moeten zoeken, maar dan weet ik weer niet vantevoren hoeveel het me gaat kosten, op het wel de goeie maten zijn en of ik wel kan ruilen als het niet past. Máár omdat er zoveel negatieve ervaring (of geen ervaring: dat premiere zadel of die tattini daslo?) met die andere zijn.. Ik kan het niet veroorloven een zadel te hebben die echt verkeerd is/zit en na een paar maanden weg kan gooien.

Ik zit namelijk écht in de geldpuree, en moet besparen op mezelf om mijn hond en paard te voorzien: hond - enten, dierenarts, hondenschool, goed voer etc, en paard - zadel, hoofdstel, bit, nieuwe stalling, lessen, papieren opnieuw regelen(ben (als ik zo lomp mag zijn) genaaid) en zit nu dus op 20 euro per week voor mezelf en dan heb ik nog geeneens de spullen voor Rusty.. Pff, ik kan niet wachten op mijn vakantiegeld, loonsverhoging en ga maar door. Ik kan momenteel dus écht niet meer uitgeven. En ik wil wel graag beginnen, ze is bijna 4 ik net zo goed dit voorjaar/zomer beginnen met minder luxe spullen en als ik de inkomsten heb de eventuele vervangende spullen te halen..

Ajb geen commentaar van: doe je paard dan weg etc, ik heb haar moeder gehad en ben bij de geboorte geweest, daarnaast ben ik wel wat gewend qua geldproblemen en kies ik er zelf voor. Ik vind een paard of hond meer waard dan een versierd huis of a-merk in mijn koelkast.

* tattini daslo dikgedrukt(ervaring met dat zadel gezocht)
Laatst bijgewerkt door roestig op 08-03-10 09:21, in het totaal 1 keer bewerkt

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 09:11

Misschien dan een vreemde opmerking, maar waarom wacht je dan niet een half jaartje met het inrijden van je paard?
Kan je rustig doorsparen en stukje bij beetje de spullen kopen die je nodig hebt. :)

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 09:12

Ik heb een tijd op de wintec 500 gereden :) lekker zadeltje hoor. Erg licht, maar ook goed aanpasbaar.
Ik kon er niet 2 uur op zitten, maar goed, die ritten maakte ik ook zelden ;)

succes met het aanschaffen en het beleren.

roestig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-10 09:26

upendo schreef:
Misschien dan een vreemde opmerking, maar waarom wacht je dan niet een half jaartje met het inrijden van je paard?
Kan je rustig doorsparen en stukje bij beetje de spullen kopen die je nodig hebt. :)

Dat is geen vreemde opmerking hoor :D Dat zou ik eigelijk ook moeten doen, maar ik ben eigenwijs en heb nu al bijna een jaartje langer gewacht en het begint nu echt te kriebelen, en daardoor werk ik mezelf(zoals gewoonlijk) in de puree.

Ik doe dat gedeeltelijk, ik wil nu alvast bezig en als ik wat geld heb stukje bij beetje de spullen kopen die ik nodig heb(dus nu eerst met cheap spullen, het enige wat mij qua zadel uitmaakt eigelijk: goed passen op Rusty, anders word inrijden ook geen succes..)

Fenna_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 09:30

kun je er dan geen zadelmaker bij halen? of weet je precies welke maat goed ligt op je paard?
De wintec 500 vind ik zelf wel lekker rijden. :j

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 09:39

roestig schreef:
upendo schreef:

Dat is geen vreemde opmerking hoor :D Dat zou ik eigelijk ook moeten doen, maar ik ben eigenwijs en heb nu al bijna een jaartje langer gewacht en het begint nu echt te kriebelen, en daardoor werk ik mezelf(zoals gewoonlijk) in de puree.

Ik doe dat gedeeltelijk, ik wil nu alvast bezig en als ik wat geld heb stukje bij beetje de spullen kopen die ik nodig heb(dus nu eerst met cheap spullen, het enige wat mij qua zadel uitmaakt eigelijk: goed passen op Rusty, anders word inrijden ook geen succes..)
Okee. :)
Je zou bijvoorbeeld bezig kunnen gaan met longeren met een dekje ed.
Of misschien via MP een boomloos zadeltje op de kop zien te tikken en daarmee beginnen.
Dan heb je over het algemeen een stuk minder problemen met de goede maten dan met een boomzadel. :j

d_amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 09:41

Ik zou ook de wintec kiezen, goed aanpasbaar en heeft zich al bewezen.

roestig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-10 09:46

fenna1995 schreef:
kun je er dan geen zadelmaker bij halen? of weet je precies welke maat goed ligt op je paard?
De wintec 500 vind ik zelf wel lekker rijden. :j

Ik weet dat 17'' qua lengte voor haar rug goed is, en als ik boom kan verwisselen kan ik dat zo aanpassen. Als het zadel gewoon niet past, kan ik het terugsturen. Zo dacht ik het te doen(vandaar kunststof/17''/verwisselbare boom en geen ander zadel)

roestig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-10 09:49

[/quote]Okee. :)
Of misschien via MP een boomloos zadeltje op de kop zien te tikken en daarmee beginnen.
Dan heb je over het algemeen een stuk minder problemen met de goede maten dan met een boomzadel. :j[/quote]

Hmm ja, da's waar. Alleen heb je niet zoveel steun bij boomloze zadels, of heb ik het mis? Die zijn idd niet duur en ook veel minder snel slecht.. Ik zal erover nadenken :)

Renee1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 09:15

Heb je al die nieuwe tecna zadels gezien?
het op dat dressuurzadel gezeten in de winkel, (voor de fun)
Ik vond het echt geweldig,
zelfs voor mijn lange stelten :+
die zijn dacht ik rond de €650,-

weet niet dat je wilt uitgeven,

Gr Renee

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 09:23

ook een wintec past, net als ieder ander merk en type, niet altijd

heb hier wintec en nog paar merken , ook lederen zadels in ALLE prijsklasses met verstelbare vorken
maar de wintec het slechts verkocht omdat deze dus niet altijd past en
als wij geluk hebben een ander wel ;)

blind een verstelbare boom zadel kopen met het idee dat het altijd past gaat dus niet op

mijn persoonlijke voorkeur voor een inrij zadel is de wintec stock zadel :o
maar ja das geen goed koop zadeltje en mag niet op knhs wedstrijden ..
en zoals eerder vermeld past die vaak niet

nog iets .. als zadel paard past maar jou niet
dan geef je alsnog verkeerde druk en word paard niet blij van je

dus kijk naar je paard en naar je zelf
of laat iemand komen (die ook de tijd neemt en niet vanaf de bus zadels er op gooit en roept
die past mag k ff vangen)

succes

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 09:24

roestig schreef:

Okee. :)
Dan heb je over het algemeen een stuk minder problemen met de goede maten dan met een boomzadel. :j[/quote]

Hmm ja, da's waar. Alleen heb je niet zoveel steun bij boomloze zadels, of heb ik het mis? Die zijn idd niet duur en ook veel minder snel slecht.. Ik zal erover nadenken :)[/quote]

de lexington dressuur of stella hebben behoorlijk wat steun
de dressuur = echt leder en gaat lang mee
stella is echt kunststof en zal minder lang meegaan