borsttuig of iets anders??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

udonjo

borsttuig of iets anders??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-10 17:34

Anoniem

Re: borsttuig of iets anders??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 17:51

Een passend zadel kopen?

Een zadel hoort niet naar achter te schuiven.

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 17:53

inderdaad, een goed zadel kopen,
zit de singel niet te slap?
snap trouwens ook niet dat een zadel naar achter kan schuiven als de singel slap zit maarja..

RamOnaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 19:04

Ik ga mee met bovenstaand.
Een passend zadel kopen.

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 20:10

Zorgen dat je zadel goed pas komt te liggen, door een goede zadelmaker. ;)

udonjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-10 20:25

het zou raar zijn als het aan het zadel zou liggen. hij heeft 5 maanden stil gestaan door ziekte maar daarvoor had hij hetzelfde zadel en was er geen probleem...
ik weet niet of zij rug nog kan veranderen (hij is bijna 9), mischien omdat er minder spieren zijn ofzo?
kan een zadelmaker het zadel aanpassen indien nodig?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 20:38

udonjo schreef:
het zou raar zijn als het aan het zadel zou liggen. hij heeft 5 maanden stil gestaan door ziekte maar daarvoor had hij hetzelfde zadel en was er geen probleem...
ik weet niet of zij rug nog kan veranderen (hij is bijna 9), mischien omdat er minder spieren zijn ofzo?
kan een zadelmaker het zadel aanpassen indien nodig?

Waarschijnlijk is je paard smaller geworden door dat hij stil heeft gestaan.

Laat een zadel maker komen. Die kan je zeggen wat je moet doen. Mss is het met een bondje op gelost mss kan het zadel aangepast worden.
Even een zadelmaker bellen die weet het! wij kunnen het zo niet zeggen

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 20:52

Als hij 5 maanden heeft stil gestaan, zal zijn bespiering zijn afgenomen. Dan zal zijn veranderde bouw de oorzaak zijn dat je zadle niet meer goed past. Dus heb je een goede zadelmaker nodig om dit nu aan te passen en als je straks weer in praining bent, zal het vast en zeker nog een keertje moeten gebeuren omdat je pony/paard weer vernaderd is.
Diteheeft niets met zijn leeftijd te maken, maar met zijn bespiering e.d..
De meeste zadles kunnen aangepast worden, daarom heb je ook een goede zadelmaker nodig, die kan je vertellen wat er aan moet gebeuren en hoe het opgelost kan worden en wat je dat gaat kosten.
Sommige komen aan huis, bij anderen moet je er naar toe met je paard/pony, een ander kun je zelf ophalen voor bij je thuis........, gewoon even overleggen met de zadelmaker.

udonjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-10 10:52

bedankt voor alle reacties. ik zal een zadelmaker zoeken en laten komen en het laten aanpassen. ik wist niet dat het kon, ik dacht dat ik een hel nieuw zadel op zijn maat zou moeten laten maken.. toch een opluchting dat dat niet moet! =)