[WN] big horn zadels

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kelcy

big horn zadels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-10 16:17

hallo allemaal

ik heb een vraagje (en misschien wel een hele domme maar goed)
ik ben opzoek naar ee nzadel wat geschikt is voor mijn rug (lang verhaal eindconclusie is dat hij vrij wel kapot is)
nu heb ik al op heel veel zadel gezeten maar kom uit bij wetsern zadels... niet ideaal omdat ze zo zwaar zijn maar zitten wel het beste voor me rug
vandaag kwam een stalgenootje aan dat een vriendin van haar een big horn te koop heeft een extra brede
ik heb een tinker x fries en is wel vrij breed maar kan hem niet zomaar passen want die vriendin van haar woornt vrij ver weg...
nu heb ik een paar vragen

het is een big horn dus... kennen jullie dat (de zoek functie wel maar niet echt over kwaliteit enzo)
wat is jullie ervaring met big horn?

hoe meet ik de maat van een western zadel zonder hem bij de hand te hebben dus met een meet lintje

hopelijk kunnen jullie me helpen
ik kan zelf wel een engels zadel op een paard aan meten maar heb dat nog nooit gedaan met een western zadel

thnx!

piggeljay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 16:31

kelcy schreef:
hoe meet ik de maat van een western zadel zonder hem bij de hand te hebben dus met een meet lintje
thnx!

niet dus ;)
met een lintje meten werkt niet bij westernzadels, er bestaan speciale spinnen voor westerzadels
( een ijzerraamwerk met pijlen aan de zijkant die je kan verzetten in de vorm van de rug van je paard )
deze spin zet je in vorm en dan leg je de spin in het zadel en kan je zien of hij overeenkomt met de vorm.
je moet natuurlijk wel weten waar je naar moet kijken.
als je echt op safe wil spelen moet je gewoon even een zadelpasser bij je aan huis laten komen en kijken welk zadel het beste is voor jou en je paard.
niet elk westernzadel ligt goed op elk paard. ook al ligt hij goed op de rug van het paard van je vriendin

Big horn is een merk waar ik wel van gehoord heb maar er zelf geen ervaring mee heb.

kelcy

Re: big horn zadels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-10 19:06

oh ja dat was ik vergeten te melden er word uiteraard wel door een zadelmaker naar gekeken mocht ik hem op gaan halen ;)]
thnx voor je reactie

wgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 20:38

Ik heb een aantal jaren op een Big Horn zadel gereden, en dat beviel mij goed! Het is een kwalitatief goed zadel vind ik.

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 20:47

Van [WN-AM naar WN-TR]

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 20:51

Ik heb een Big Horn gehad, maar ik vond het geen fijn zittend zadel. :n Was blij dat ik hem nog goed heb verkocht. Continental en BC vind ik vele malen beter zitten.

Babsie_Flash

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 20:53

Ik heb een BigHorn zadel en die zijn niet zo breed (vallen niet zo breed als andere merken). Verder zit het wel goed :j

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 11:23

Ik ben ook zwaar rug patient (lees: rug kapot).
Na heel veel zadel geprobeerd (en gehad) te hebben ben ik uiteindelijk met groot succes uitgekomen bij de Continental Equiflex.
Doordat dit zadel een flexibele boom heeft krijg ik veel minder 'klappen' in mijn rug dan met een starre boom. Verder zit het zadel heerlijk en heb ik er voldoende steun aan, en ze zijn betaalbaar.
Ik kan de dus van harte een zadel met flex tree aanbevelen.
Als je nog meer wil weten pb je me maar.

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 21:47

Ik heb mijn Big Horn moeten verkopen, hij was juist te breed voorm ijn quarter en kiepte helemaal naar voren op schouder....
Geen goeie ervaring dus voor mij...
Nu rij ik op een Barefoot, veel beter :-)

REGINA76

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 02:02

ik heb ook een bighorn al 12 jr en bevalt mij supergoed.
ik heb wel een nieuwe garland, fijne gelzitting perfekt voor mn rug.
misschien optie om eerst verschillende zadels zelf uit proberen.
voor jouw rug, en dan gaan passen op jouw paard.

veel succes met de zoektocht.

Wafel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 08:26

Je kan gewoon meeten. Dan weet je hoeveel inch het is en wat voor boom er in zit. Quarter of semi full enz.

Het enige wat je dan nog niet weet is of het goed past op jou paard.