Ervaring met Christ zadelovertrek lamsvel?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ttpaard

Ervaring met Christ zadelovertrek lamsvel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-10 13:49

Maakt iemand gebruik van een zadelovertrek van het merk Christ? Graag zou ik ervaringen willen horen. Ik twijfel over de aanschaf voor over de zitting van mijn Equestor trail zadel 18 inch. Ik zie namelijk dat het zadelovertrek slechts in 1 formaat te krijgen is. Weet iemand welke bevestigingsmogelijkheden hierop zitten. Ik heb vroeger weleens op zo'n goedkoop bontje gereden, maar het schoof en zat niet echt comfortabel.
Alle tips met betrekking tot onder zadelovertrekken zijn overigens welkom!

Liselot

Re: Ervaring met Christ zadelovertrek lamsvel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 13:52

je hebt een lange band die onder je zadel doorgaat, tussen de kussens.
en de stukken die over de zadelrokjes heen gaan zijn dubbellaags zodat je die om de zadelrokjes kan schuiven.

blijft goed zitten hoor!

ttpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-10 14:41

Bedankt voor je reactie. Kun je mij ook vertellen of het bontje snel dunner wordt of kun je er echt wel even mee vooruit? Het lijkt op de foto bij Agradi alsof het bont aan de voorkant wat dikker is, net alsof er een extra dik stuk op zit. Is dat in werkelijkheid ook zo en zo ja, voelt dat niet vreemd aan?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 14:48

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 11:13

ik heb een zadelbontje van BR en die bevalt goed, ik rij er nu een half jaar bijna iedere dag op en hij wordt wel wat plat, maar hij blijft wel zacht en goed werken waar ik hem voor heb.
Deze gaat ook met een band onder het zadel door en met elastiek onder de flapjes waar je stijgbeugels onder hangen.