Wat vooraf ging.
bijna 3 jr geleden heb ik Jasper gekocht, zijn eigen zadel nam ik erbij, dat zat voor hem en mij zalig!
Vorig jaar ging ik op trektocht, ruim van te voren heb ik alles inorde gemaakt, Jap bekapt, zadel na laten kijken en op laten vullen, hij was wat scheef en is dus weer sumetrisch gemaakt
Maar...erna, hoelang weet ik niet meer, kreeg Jap links en rechts naast zijn schoft, ongeveer terhoogte van de beugelriem ophanging, witte haren.
Vrij grote plekken, vreemd dat had hij nog nooit gehad.....
Zadelmaker erbij, of er iemand anders op hem had gereden, ja want ik had gebroken tenen gehad, of hij gelongeerd was met een singel zonder dekje eronde, ja want dat doe ik altijd....
Nou dan waren die plekken daarvan en moest ik mezelf geen zorgen maken..
Okey, hij heeft er verstand van, de plekken worden niet erger dus prima, dacht ik.
Maar nu vandaag, de hoefsmid was er, Jap heeft sinds 6 wkn ene peesschedeontsteking, is op de goede weg hiermee.
Dus ik vraag wil je daar ff naar kijken
Zo gezegt zo gedaan, maar deze bekapper keek verder en ontdekte atrofie rechts naast zijn schoft....
Kijk maar zie hij en ja hoor ik zag het ook....
Juist ja, waarschijnlijk veroorzaakt door een knellend zadel.....okey....
Dis ik vertel over mijn zadel wat recht was gemaakt...
Tja daar had je het al was de reactie...
Zijn menig was dus dat doordat het zadel knelde op de schouder Jap zijn voorbeen anders belast heeft en daardoor ene pees schedeontsteking heeft gekregen.
Langer verhaal natuurlijk maar ik tik me al suf,haha
Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik baal nu als ene stekker want, jap zijn zadel was altijd prima, maar ik dacht laat het checken , mag toch wel een keer na 2 jaar rijden he...
Had ik het maar niet gedaan denk ik nu......