Isabell werth wintec of nieuwe wintec pro met contour blokke

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

stefanievdb

Isabell werth wintec of nieuwe wintec pro met contour blokke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-10 20:06

De titel zegt het zelf. Ik ben aan het twijfelen tussen deze twee. Heeft er iemand ervaring met zo'n contourblok of met deze zadels?

daffie1986

Re: Isabell werth wintec of nieuwe wintec pro met contour blokke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 13:54

Ik heb de issabelle werth, vindt hem echt super zitten. Je hebt veel houvast in dit zadel. Die nieuwe serie weet ik niks van

Erretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 21:09

Ik ken ze allebei. Ik heb overigens de nieuwe te koop! Mag weg voor 550,- euro inclusief zwarte en witte boom en boommaat meter. Zie onderschrift.

Het grootste verschil vind ik dat de Werth idd een diepere opgesloten zit heeft, de pro contour zet je in een goede positie, maar geeft wel meer ruimte. Ik vind de pasvorm beter voor de bredere types. De pro contour is ook luxer uitgevoerd met zacht equi-suede en de contourblokken zijn niet dwingend, althans niet bij mij. Deze is ook nog iets aan te passen wat betreft de kussens door een zadelmaker.

Maar de Werth zit ook prima hoor en past vooral goed bij de hogere schoften vanwege de teruggesneden kamer.

Charlottje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 12:14

Ik heb de Isabell Werth jaren gehad en daar ben ik heel tevreden over! Kan er eigenlijk niks negatiefs over zeggen ...

Heb nu sinds een paar weken de Pro met Contourblokken en ik vind het een heel fijn zadel. Ik heb er heel veel steun aan en paard loopt er super mee.

Wat wil je precies over de zadels weten?

stefanievdb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-10 18:43

Charlottje schreef:
Ik heb de Isabell Werth jaren gehad en daar ben ik heel tevreden over! Kan er eigenlijk niks negatiefs over zeggen ...

Heb nu sinds een paar weken de Pro met Contourblokken en ik vind het een heel fijn zadel. Ik heb er heel veel steun aan en paard loopt er super mee.

Wat wil je precies over de zadels weten?

Welke het beste is en of die contourblokken niet lastig zijn.

Charlottje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 18:54

Waar hou je precies van?

Beide zadels bieden veel steun, bij de Isabell Werth kun je zelf kiezen wat voor wrongen je wilt en heb je een diepe zit. De Pro Contour heeft een iets minder diepe zit maar geeft heel veel steun door de kniewrongen.

Erretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 19:07

Ik was ook een beetje huiverig voor de contourblocs, maar je merkt er weinig van, behalve dat ze ervoor zorgen dat je been in een nette positie blijft. Ze lijken groter dan ze zijn.

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 19:26

Ik heb zelf de isabell gehad en vorige maand eens op de wintec contourbloc gezeten.
De Isabell heeft idd een iets diepere zit, de contourbloc is wat vlakker maar toch heb je er heerlijk veel steun aan vond ik.
Ik vind ze beide fijn, het is echt heel persoonlijk welke jij natuurlijk zelf fijner vind. ;)

Niekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 11:21

Zijn de kussens van de Wintec Contourbloc en de IW even groot/dik? Ik heb altijd het idee gehad dat de kussens van de oude 500 en pro platter/dunner waren dan de kussens van de IW.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 16:47

Afgelopen vrijdag heb ik de wintec pro contourbloc binnen gekregen en ben er zeer tevreden mee :) Voor dit zadel had ik een wintec 500, maar wilde wat zwaardere kniewrongen er op.

Zadel past prima op mijn haf en zit fijn vanwege de kniewrongen. Dit zadel is echt met Cair (mijn oude zadel had gewone vulling), de kussens zijn voller dan van mijn 500 (maar wel gelijk aan de nieuwe IW, heb even vergeleken met een stalgenootje die de nieuwe IW heeft). Het model is iets anders, maar dat komt ook doordat er meer ruimte zit tussen de kussens onder het zitvlak. Groot pluspunt vind ik hoe de singelstoten in een driepunt lopen (heeft de IW ook), dit verdeeld de druk beter.

Worstel zelf alleen nog met de zweetbladsingel :+ Wil zelf niet dat deze te los hangt, maar als je opgestapt bent zakt je zadel natuurlijk nog wat.. Dus hangt dat ding los. Ben al die luxe niet gewend ;) En hierdoor heb ik nu de beugels bovenlangs hangen ipv onderlangs.. Anders zit je 'vast' tegen die singel aan. Dat vind ik wel een beetje jammer..