Hoofdstel opbergen, hoe.. :')

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Hoofdstel opbergen, hoe.. :')

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 11:30

Ik heb net mijn eerste dure hoofdstel gekocht _O- Vorige was 25 euro, die smijt je gewoon even in een hoekje. :')

Nu heb ik dus een hoofdstel gekocht, en zat er zo'n tas bij.. Zo'n opberg ding. :') Hij past er alleen niet in. _O- Moet ik gewoon die frontriem iets naar beneden duwen ofzo? Is dat niet slecht?

Afbeelding

Afbeelding

Gewoon erin proppen? :o? Ben zo bang dat ik dan mijn hoofdstel van 330 euro naar de kl*te help.. :=

Princesj

Re: Hoofdstel opbergen, hoe.. :')

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 11:31

Als het echt proppen is zou ik kijken voor een andere hoofdsteltas waar hij ruim inpast

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 11:32

Je hebt ook wel een heel apart hoofdstel vergeleken met normaal :P
Hij is wel gaaf! Misschien kan Dabo een mooie hoofdsteltas voor je maken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 11:32

Nouja, ik snap niet zo goed waarom hij niet zo mooi past, aangezien het van hetzelfde merk is en hij er eigenlijk bijhoort :o? En ik vind het net zo'n mooie tas :')

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 11:33

Mailtje sturen naar het merk?

CalvinM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 11:35

Wat een gaaf hoofdstel zeg! Wat is het voor eentje als ik vragen mag?

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 11:35

hmmm wat zonde zeg!!
wat een mooihoofdstel
als ik jou was zou ik de frontriem niet naar beneden duwen anders verbuig je je leer dat zou zonde zijn :)

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 11:40

Nou meid als jij de frontriem maar iets naar beneden moet drukken is het toch wel overduidelijk dat de tas niet past, helaas..... misschien hebben ze de tas in verschillende maten en jou een pony tas meegegeven ipv een paarden tas :?

Het is btw wel een prachtig hoofdstel, wat mooi die frontriem die zoals ik het zie overloopt in het kopstuk :D

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 11:41

hmm, naar mijn mening kan je een hoofdstel beter laten luchten in een niet al te warme kamer, waar het absoluut niet te vochtig is! Voor leer is het niet goed om afgesloten te worden, Ik zie mensen genoeg die bijv hun dure leren laarzen elke dag maar weer in een laarzentas opbergen, maar dat doet het leer echt geen goed. (mijn laarzen staan altijd gewoon los in mn kast en na 4 jaar zien ze er nogsteeds super uit, terwijl die van mijn collega's na 2 jaar vervangen moeten worden, zitten schilfers in het leer of ze zijn juist erg slap etc :o )
Ik berg mijn, voor mij dure hoofdstel, zo op: (ppff dat is moeilijk uitleggen) :Y)
- Ik pak de teugel vanaf het bit tot 1/3 vast en leg deze op het kopstuk , aan de andere kant ook vanaf het bit 1/3 op het kopstuk, zo loopt er een recht lijn van de teugel vanaf het bit naar het kopstuk (aan beide kanten, dus van beide bitringen af dus) en de gevormde lus van de rest van de teugels laat je hangen . Ik maak mijn keelriem gewoom vast zoals hij ook normaal vast gaat, maar dan op een gaatje dat ik niet gebruik en evt door steken zodat als de teugels vallen ze blijven hangen in de keelriem.
Neusriem gaat 2 keer rond het bundeltje van het hoofdstel en teugels (de gesp komt dus van voor te zitten) en mijn sperriem doe ik ook zo. frontriem blijft dus gewoon hangen. Ik hang mijn hoofdstel van aan een BREDE haak, zodat het kopstuk niet puntig wordt, maar mooi rond blijft.
Snappie? Ik denk dat je wel eens gezien hebt hoe het eruit ziet, veel mensen doen het zo en af en toe worden ze ook zo opgehangen in de winkels.

Wat een prachtig hoofdstel trouwens! ik ben niet van het bruin, maar als ze deze in zwart hebben zou ik ook zeker mijn bankrekening plunderen! prachtig! (foto van op je paard?! :D )

CalvinM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 11:44

Heb je een foto muiszje? Ik heb wel een idee hoe je het begin doet, maar de neusriem vastmaken snap ik dan weer even niet. Ik heb mijn dobert trouwens ook gewoon op een goed geventileerde kamer hangen. Ook geen tas erom.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 11:45

Is van Dyon :) http://www.dyon.be/

Mailtje sturen, das een idee. :Y)

Ik kan idd ook wel een brede haak op m'n kamer maken oid, maar ben bang dat de kat er dan een keer inhangt. :=
Moet nog een foto maken, als ie past. :') Zal er wel niet zo mooi uitzien, op het moment is ie net een teddy. :P
Maar zo zou hij er uit moeten zien:
Afbeelding

Miep, das ook nog een idee.. Maar ze hadden alleen maar full hangen, dus vraag ik me af waar ze dan die pony tassen vandaan halen. :))

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 11:46

Ohh is het die! Geen wonder dat de frontriem niet zomaar past idd,
Ik begreep hoe het kussentje onder de kaak zou zitten al niet :+

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 11:51

wat een vreemd ding zeg.. paarden zien er nogal verschrikt uit op de foto's ,, haha. Ik vind het apart, ik weet niet of ik het mooi moet vinden.. dat het achter het oor vrij ligt vind ik wel een heel goed iets, nu kijken of dat ook in de praktijk wat opleverd.

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 11:52

CalvinM schreef:
Heb je een foto muiszje? Ik heb wel een idee hoe je het begin doet, maar de neusriem vastmaken snap ik dan weer even niet. Ik heb mijn dobert trouwens ook gewoon op een goed geventileerde kamer hangen. Ook geen tas erom.

Hoi, ik heb even geen foto 1,2,3 bij de hand,, ik ga NU naar stal en zal een foto maken (was al op zoek op internet, maar dat is moeilijk zoeken) ben rond 15.00 terug.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 13:51

Zo op het paard vind ik hem wat minder.......... er bestaat ook nog zoiets als een gulle middenweg *D

Overigens hang ik mijn hoofdstellen gewoon weg, niets bijzonders aan eigenlijk := mijn kast is goed geventileerd en ik heb van die hoofdstelhaken erin gehangen. Teugels op het kopstuk en netjes op de haak, no problemo :D

Juist in een zak, zonder ventilatie heb je eerder kans op schimmel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 13:55

No way dat ik hem bij ons op stal laat liggen :))

Mijn cap is er al eerder gejat en dan krijg je een 'oh, vervelend' te horen. :P

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 13:56

Gewoon ophangen, niks omheen doen, misschien als je op wedstrijd gaat tegen het stof, maar anders niks. Zolang de kamer droog is blijft die zo ook mooi.

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 20:47

zo gaat de mijne over de haak:
Afbeelding
Afbeelding

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 21:56

Anthea schreef:
No way dat ik hem bij ons op stal laat liggen :))

Mijn cap is er al eerder gejat en dan krijg je een 'oh, vervelend' te horen. :P

Je kunt ook gewoon een verzekering afsluiten, als je geluk hebt valt het gewoon onder je inboedel verzekering.

Zo'n tas heb ik zelf nog nooit gebruikt. Heb een hoofdstel van over de 200 euro maar die hing gewoon los in de kast, of aan een haak. Ik vind dat leer moet kunnen luchten.

Wel raar dat de tas te klein is.

joyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 11:06

Mijn vriendin heeft dit hoofdstel ook, en zei heeft hem gekocht omdat hij helpt bij paarden die heel onrustig zijn met hun hoofd (hele tijd schudden bv) is dat echt zo ? haha

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 11:23

Anthea schreef:
Ik kan idd ook wel een brede haak op m'n kamer maken oid, maar ben bang dat de kat er dan een keer inhangt. :=

Mijn hoofdstellen bewaar ik thuis, en daar heeft nog nooit een kat in gehangen hoor. En stel dat mijn kater in een speelse bui toch in mijn hoofdstel zou belanden: mijn paard is een heel pak sterker, en dat heeft mijn hoofdstel ook overleefd. Op 1 teugelclipje na :o

CalvinM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 11:56

Ah, op die manier ophangen! Dat deed ik op de vorige stal ook ivm ruimtegebrek in de kast. Sloeg dan ook de keelriem nog een keertje om het gedeelte tussen de frontriem en de neusriem inclusief de teugels. Bedankt voor de foto!

Alex_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 19:26

Of gewoon netjes ophangen aan een haakje of een andere tas kopen of maken zodat het hele hoofdstel erin past.

Als het echt proppen is dan bestaat de kans dat de frontriem vervormt en dat lijkt me niet de bedoeling.

z0rr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 21:56

mischien gewoon netjes ophangen?

Black_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 23:27

wauwiee erg mooi hoofdstel.. je hebt ook van die grotere dikke tassen waar een klitteband rind in zit waat je dus je hoofdstel aan kan hangen .. (hihi ben niet zo goed in uitleggen :o )