Stübben hoofdstel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

magda_90

Stübben hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-10 20:11

Mijn vorige verzorgpaard had een Stübben hoofdstel, en de eigenaar had dit hoofdstel al ruim 15 jaar en was er dus helemaal over te spreken. Omdat ik nu langzaam aan merk dat het bij mij goedkoop maar duurkoop wordt (zeg je dat zo goed?) wil ik eigenlijk heel voorzichtig gaan kijken naar dit merk (ben al geschrokken van de prijs helaas) en vandaar ook mijn volgende vragen.

1) Wie heeft nog meer een hoofdstel van Stübben (welk type) en wat zijn jullie ervaringen ermee?
2) Valt, wat de kwaliteit betreft, Kieffer hiermee te vergelijken, omdat dat merk wel wat goedkoper is? En welke merken komen hier nog meer bij in de buurt?
3) Welke winkels verkoopt Stübben nog meer? Bij Divoza en Ooteman zag ik al enkele, maar wellicht zijn er meer zaken.
4) Heeft iemand toevallig een Stübben op een Fries? En hoe bevalt dat?

Alvast bedankt!

Het aanbieden van hoofdstellen hoeft niet, ik moet er eerst voor sparen, vandaar dat ik vooraf deze informatie alvast wil inwinnen.

Mizora

Re: Stübben hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 21:46

Stubben is veel beter dan kieffer. Ik heb zelf alleen een oude stubben neusriem, ook erg tevreden over.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 22:50

:D Ik heb al 16 jaar een Stubben hoofdstel die het nog steeds prima doet. Geen roestige gespen, leer blijft soepel, ook als je niet zo heel fanatiek met de vetkwast bent....

Mijn ervaring is dus dat ie zo lang meegaat als het paard waar ie voor aangeschaft is en misschien nog wel langer....

Ik heb een stubben met een gedeeld kopstuk. Enige wat er ooit aan gebeurt is was het even weer doornaaien van de frontriem omdat het stiksel aan slijtage onderhevig was.

Als je er geen paard op laat kauwen etc. gaat ie dus heeeeeel lang mee dus je moet er wel eentje uitzoeken waar je echt plezier van hebt want je kijkt er nog jaren tegenaan. :+

Vergelijkbare kwaliteit kom je toch bij Dobert en Passier enzo uit. Kieffer kan er niet aan tippen.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 22:52

Hier ook 2 stubben hoofdstellen. 2 nieuwere modellen. Leerkwaliteit is erg fijn. Kieffer komt bij lange na niet in de buurt. Maatvoering is goed. Verwachting is dat we er idd nog wel even tegen aan kijken :D

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 22:57

Mijn Kieffer (die met de dunne riempjes en gedeeld kopstuk) is nu 23 jaar oud... en nog net zo fijn als toen ik 'm kocht. Helaas vind ik de kwaliteit van de huidige Kieffers niet zo denderend meer. Stubben heeft nog steeds mooie en degelijke hoofdstellen. Tja, alle waar is naar z'n geld!

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 23:02

http://www.stuebben.com
daar vindt je dealers maar ook een webshop.
Is niet in het Nederlands.

Kieffer is an sich ook wel goede kwaliteit, en alles valt en staat met het onderhoudt van het hoofdstel.

Daarnaast is oa USG wel een fijn merk, Dirlenbach of Schockemoehle doen ook aardig mee :j

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-10 09:26

Bedankt voor de tips! Ik had verwacht dat Kieffer gelijk stond wat de kwaliteit betreft, niet dus. Die site had ik al eens bekeken ja, maar ik zocht eigenlijk een webshop in Nederland.

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 09:31

Tja stubben en kieffer vergelijken is twee andere segmenten aanspreken, zeker qua hoofdstellen.
Heb zelf lang altijd stubben gehad, heel degelijke en stevige kwaliteit van leer. Een keertje een kieffer, maar een hevig paard aan de longe en het bakstuk brak af. En zo ken ik nog verhalen van die hoofdstellen van anderen, dus dat moet ik niet meer hebben.
Ik ben nu meer voor de dobert hoofdstellen of een otto schumacher, eveneens kwaliteitsvol stevig leer, maar moderner en minder bombastisch als bvb stubben. Bij stubben is het leer zeker in het begin redelijk schurend aan de jukbeenderen (of hoe noemt dat bij een paard), dus goed inolien en dagelijks poetsen om het suppel te krijgen is dan wel de boodschap.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-10 09:38

Van Schumacher zag ik bij Divoza ook een erg mooi hoofdstel. Ik denk dat ik tegen die tijd maar bij Divoza ga kijken want ik heb wel vaak een probleem met de neusriemen (paard zit wat de neusriem betreft tussen cob en full in).

[edit] Ik dacht dat het Schumacher was, die ik zag op de site van Divoza, maar het is Schockemöhle, hoe is de kwaliteit daarvan?

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 10:55

Schockemoehle is ook zeer fijn, redelijke prijs en goede kwaliteit, maar alles valt en staat met het onderhoud.
Wij hebben de London gehad (weet even niet meer welk type van de londen) en die bleef als nieuw.

Schumacher moet je inderdaad in de olie gooien en er weer uitvissen anders kun je het hoofdstel rechtop tegen de muur zetten :+ zo stijf/stug

vwb stubeen en wbshops, ik gebruik altijd de stubben webshop voor indicatie en bestel dan hetgeen ik hebben wil bij een dealer, soms in NL soms in Duitsland (net waar het goedkoper is)

Daarnaast hebben we nog een hoofdstel van TC, (tietses Choice, en die bevalt ook goed (hadden eerst een maandagmorgen model en hebben een nieuwe gekregen en die voldoet wel) en gebruiken nu ook een vantiago van ooteman, en die houdt zich ook goed.

Dirlenbach is ook super, blijft soepel, hebben dit hoofdstel gekocht vanwege de symetrie, aan beide zijdes van het hoofd evenveel gespen. :D

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 15:16

Kieffer doet het hier zeer goed, al ruim 5 jaar hetzelfde hoofdstel en ziet er nog uit als nieuw
ook heb ik 2 hoofdstellen van het merk Heritage, en die bevallen me zo mogelijk zelfs nog beter.
blijven er mooi uitzien, netjes afgewerkt, en een redelijke prijsverhouding. kenners die het merk kenden, vergeleken het ook meteen met Stubben kwaliteit :j

Afbeelding

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 16:16

ik heb ook het bovenstaande hoofdstel, van Heritage, inderdaad een heel fijn merk. Daarnaast heb ik ook een Stubben, nieuwere model, superfijne kwaliteit en een erg mooi hoofdstel. Was wel erg duur (230 euro) maar verwacht dat het lang meegaat. Tenslotte heb ik nog een BR hoofdstel, dat vind ik ook hele mooie kwaliteit. Heb het al een paar jaar, maar ziet er nog steeds al nieuw uit!

edit: stubben is vaak ook wel te bestellen in meerdere modellen. Divoza had bv niet het hoofdstel wat ik wilde, maar als ze Stubben verkopen, kunnen ze als het goed is aan meerdere modellen kopen. Mijn hoofdstel komt van Drunens Ruiterhuis. Ruitersport Gierman in tilburg verkoopt ook veel Stubben (en heeft webwinkel). Verder op de duitse site Calevo staan erg veel modellen (en ook evt van Schumacher)

Jockey_my

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 17:34

Ik heb ook een stubben hoofdstel, nu al 3 jaar.
Leer is echt zacht en soepel.

Weet nie welk model het is, volgens mij koste die nieuw 230 euro.
(Heb hem als bijna nieuw overgekocht voor een lage prijs).

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-10 19:01

Nogmaals bedankt voor de tips!

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 19:08

Het hoofdstel van Heritage is wel erg mooi, waar kun je die kopen?

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-10 19:12

Dat was mijn volgende vraag. :+

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 18:27

heritage kun je voor zover bekend alleen in Engeland kopen.
toendertijd liep ik 3 maanden stage in Londen, en heb ze daar toen meegenomen.
ze zijn wel te bestellen via e-bay.
geloof dat de verkoper iets heet van saddlery4U ofzoiets?
van die verkoper heb ik ze gekocht, en werd supernetjes en snel afgehandeld.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 18:31

Ik heb ook 2 hoofdstellen van Stubben. Alleen dan van het dochtermerk CTD volgens mij omdat ik perse met koper kleurige gespen wil.
Zijn super hoofdstellen. Als je ze poetst zien ze er weer zo goed als nieuw uit.