Ik ben druk aan ´t rond kijken voor een nieuw zadel, en Kwam ik de Kentaur Penelopa tegen ! Alleen vraag ik me nu af waarmee de boommaten te vergelijken zijn en kun je de boom verwisselen ?
Groetjes
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Pivanti schreef:Kan me niet voorstellen dat een fit 2 past op jullie paarden... Mijn knol is erg smal gebouwd, maar fit 2 was hem toch echt te smal... Maar geloof wel dat alleen de penelopa aardig klein valt..
renee16 schreef:Montyrulez: Even in je profiel gespiekt en zie dat je op een dressuurzadel zit. Maar Kentaur heeft helemaal geen goedkopere en luxe variant..
Wel heb je bij sommige types (artemis, Medea & misschien nog wel een) een type I en type II. Maar dit ligt meer aan de vorm van het zweetblad als aan het type leer. Was het geen verschil in ouder ingereden zadel en nieuwe zadel?
de goedkopere variant heeft glad leer en die K van Kentaur op het zweetblad. De luxere uitvoering heeft dubbel leer, is veel stroever en dus krasbestendiger en heeft die K niet op het zweetblad. Ook heeft het een koperen plaatje op de achterkant.