Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
ruiter04 schreef:Ik heb sinds kort een correctiebit gekocht. Echter kunnen weinig mensen mij vertellen hoe ik het bit moet hangen in het hoofdstel. pijltje omhoog aan de linkerkant van het paard, pijltje omlaag aan de linkerkant van het paard. Wie van jullie kan mij hier duidelijkheid over geven. Ik zou het erg vinden als ik het bit verkeerd om heb!!!. Heb het gekocht omdat mijn paard erg sterk is en ik hem slecht mooi rond kan rijden. Heb op verschillende sites gekeken en kom dan vaak dit bit tegen.
R.X. schreef:Wat voor doel heeft dit bit eigenlijk?
Is dit ook weer een hulpmiddel die symthomen bestrijd en waardoor men de oorzaak vaak niet aanpakt?
Dit is zeker weten rijtechnisch op te lossen, of het is een lichamelijk probleem van het paard, bijv. verkeerd zadel. Wanneer een paard zoiets vertoont zal een goede instructise eerst kijken of het niet aan het zadel/tanden etc. ligt door daar bij jou naar te vragen wanneer je dat voor het laatst hebt gedaan. ruiter04 schreef:Bedankt voor jullie reacties. Voor sommige even ter info. Het correctiebit heb ik gekocht op advies van mijn instructrice.
en vind het niet prettig dat er wordt gesuggereerd dat ik niet weet waar ik mee bezig ben!!!.
ruiter04 schreef:Bedankt voor jullie reacties. Voor sommige even ter info. Het correctiebit heb ik gekocht op advies van mijn instructrice.
en vind het niet prettig dat er wordt gesuggereerd dat ik niet weet waar ik mee bezig ben!!!.