[WN] Shank met koper mondstuk

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

EstherJ

Shank met koper mondstuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-10 09:15

Tot gister had ik een shank bit dat echt heerlijk werkte! De scharen waren van 'gewoon' metaal, maar het gehele mondstuk was van koper.
Alle paarden liepen er super op, maar gister is het doormidden gebroken.. :( Een van de scharen net boven het mondstuk afgebroken. De conclusie van mijn vriend was dat er waarschijnlijk een haarscheurtje in heeft gezeten en door de vochtige ruimte waar het hoofdstel hing is het van binnen uit gaan roesten. Was ook duidelijk te zien aan de 2 helften overigens..

Nu ben ik dus op zoek naar eenzelfde soort bit, maar nog niet echt iets anders kunnen vinden dan bitten met koperen rolletjes..

Iemand een idee?

EstherJ

Re: Shank met koper mondstuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-10 15:46

Niemand? Kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die zo'n bit had haha :D

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 15:48

Misschien is het een idee een foto te maken en plaatsen van het oude bit, herkenning is over het algemeen makkelijker :)

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 16:55

Ik weet niet helemaal welk type je zoekt of bedoeld maar o.a. zo'n bit heb ik in mijn assortiment:
Afbeelding

EstherJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-10 10:37

Gha, zo een bedoel ik inderdaad! Bij mijn oude bit zat alleen de opening voor de kinriem aan de bovenste ring. Bij deze moet de kinriem aan die grote 'D-ringen' neem ik aan? Maakt dat voor de scherpte nog wat uit (geen idee nl.)

Edit: zoals bv. dit bit: Afbeelding
Maar dan is het mondstuk dus van koper, zoals bij het Just Western bit :)

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 15:36

Deze kan ik ook leveren trouwens, is 28,50 :
Afbeelding
Kinriem/ketting maak ik zelf altijd aan het bovenste oogje vast als er een D-ring is zeg maar.