peesbeschermers voor groot paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

felicity

peesbeschermers voor groot paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-10 23:49

Ik heb een paard van 1.80. Waar ik nu de Northon pees en strijklappen van gebruik. Maar die zijn eigenlijk net te klein. De peesjes zijn te kort en de strijklappen krijg ik maar net dicht.
Ik zoek daarom grotere pees en strijklappen. Maar ik kan ze niet vinden groter dan L. Hebben jullie enig idee?
Ik vind de Indra Legwraps ook wel wat. Maar zou een L dan goed zijn voor voor en achter?

Bnienke

Re: peesbeschermers voor groot paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 23:52

harry's horse valt ook altijd wel wat groter als het goed is, misschien kun je dat proberen?

Vegas_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 00:07

Bij mijn paard past niks van het voorgevormde spul Br eskadron... Heb nu die wikkel beschermers van indra. Het enige nadeel is dat ze wel water opnemen en dan iets afzakken. Maar voor mij zijn deze soort beschermers de enige bescherming die ik op dit moment kan vinden, en die passen.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-10 00:28

Helaas de full van hh gaat ook niet passen. Die heb ik voor mijn andere paard. Die ze wel past. Maar voor meneer zijn deze ook te kort.
@vegas_B Hoe groot is jou paard? En gebruik jij de L zowel voor als achter?

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 00:30

Ik ben ooit weleens de maat extra full tegengekomen. Ik weet echter niet welk(e) merk(en) dit betrof. Iemand anders een idee?

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-10 00:34

Ik ben ook erg benieuwd. Gewone peeskappen vind ik toch wel handig voor in het bos of als de bak een beetje erg nat is.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 08:03

Hier heb ik ook last van. Mijn paard is niet heel groot (1.73), maar heeft lange en brede pijpen. Ik heb zo ongeveer alle 'standaard' peesjes er al opgehad, maar dat is allemaal te kort en te smal. Ik rijd nu met mijn leren beenbeschermers (beetje zonde)!

Ik ben bang dat ik bij de Veredus peesbeschermers uit ga komen, maar die zijn niet bepaald goedkoop!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 08:42

Ik ken je probleem. Ik heb ooit peesbeschermers van Kieffer gekocht. Die pasten prima.
Nu zijn ze zo'n 15 jaar oud en beginnen een beetje te verslijten.

Ik heb werkelijk alle merken geprobeerd, maar helemaal niks past er. En Kieffer is bijna nergens meer te krijgen.
Gelukkig kon ik nog een 2e hands paar overnemen, en die zitten weer als gegoten. Ook bij mijn kleinere paarden zitten die fijn.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 10:17

Ik heb er langere sluitingen aan laten zetten, kosten: 5 euro. Ook simpel zelf te doen overigens.

Je ziet er niets bijzonders aan en past daarna gewoon goed:

Afbeelding

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 10:19

Magreet, aan langere sluitingen heb je weinig als de bovenste 4cm van de pijp geen beenbeschermer bevat ;)

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 10:20

Dan pak je een paar dat eigenlijk bedoeld is voor de achterbenen, die zijn hoger.

Persoonlijk vind ik het wel prettig als 'ie z'n knieen gewoon kan buigen....

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 10:28

Ik heb voor mijn paard, ik gok 1.75 hoog, van Eurostar, maat L geloof ik. Past prima en ze heeft niet echt hele dunne benen.. Ik heb destijds een peesbeschermer meegenomen naar de winkel en daar vergeleken, de hoogte en lengte van sluitingen.
Dan weet je het zeker ipv op de gok kopen..