borsttuig verkleinen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tess1

borsttuig verkleinen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-10 22:41

Ik heb sinds kort een borsttuig (profi-rider), maar dit is eigenlijk wat aan de grote kant. De riem die aan de singel zit gaat nog net en de riempjes aan het zadel zijn ok, maar het martingaalgedeelte is te groot. Weet iemand of je dit kan laten verkleinen? En wat dit kost? Of kan ik beter gewoon alles verkopen...?
Alvast bedankt! :)

dagmarS

Re: borsttuig verkleinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 22:44

kan je niet gewoon gaatjes erin maken met een gaatjes tang?

Tess1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-10 22:44

dagmarS schreef:
kan je niet gewoon gaatjes erin maken met een gaatjes tang?

Is al gebeurd, maar nog te groot. Alles staat op z'n max, behalve de riempjes aan het zadel...

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 22:51

Ik heb ook 2 borsttuigen (1x cob 1x full) en een hoofdstel (cob) van Profirider, en moet zeggen, mennn wat een rare maten!
Mijn pony en paard deelden eerst een borsttuig, maar heb dit goedkoop kunnen kopen, dus meteen 2 genomen. De cob voor de pony, full voor het paard. De full zit mijn paard super qua maat alles, de cob zit tussen de benen door te lang, niet korter te meer krijgen. De stukjes heb ik gaten bij in gemaakt, dat zit nu ook goed.
Het hoofdstel was aanvankelijk voor de pony, hij is zelfs mijn paard wat aan de grote kant. Het ziet er mooi uit, maar is een geklier het goed te krijgen!

Tess1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-10 22:54

Die ik heb is ook een cob. Is echt niet goed te krijgen met gaatjes erbij... (de martingaal dan)

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 07:56

Ons borsttuig was ook te groot, heb 'm naar de schoenmaker gebracht. Deze heeft 'm op diverse delen kleiner gemaakt, kosten 4,50 euro. Had wat netter gekunt, maar goed, kniesoor die daar op let, het past nu tenminste en kostte weinig.

Tess1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-10 08:09

aslo schreef:
Ons borsttuig was ook te groot, heb 'm naar de schoenmaker gebracht. Deze heeft 'm op diverse delen kleiner gemaakt, kosten 4,50 euro. Had wat netter gekunt, maar goed, kniesoor die daar op let, het past nu tenminste en kostte weinig.

Had ik ook aan gedacht, een schoenmaker. En is inderdaad geen geld. Kan ik hem beter houden.
Bedankt!