Dressuurzadel kopen Kent & Masters,of...?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Linda_Sem

Dressuurzadel kopen Kent & Masters,of...?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-10 22:17

Ik ga voor mijn paard een ander zadel aanschaffen. Ik heb mijn paard nog niet zo lang en heb geprobeerd mijn wintec aan te laten passen, maar ben er niet geheel tevreden over. Daarbij komt ook nog eens dat het paard al ongeveer 4 maand stil staat, we dit nu langzaam weer gaan opbouwen, maar hij dus behoorlijk rond is!
Ik ben vandaag bij Heleen Klumper geweest in Almelo. Zij raadde mij een K&M aan omdat deze goed aan te passen is. Als ik met mijn paard straks volop in training ben, ga ik er vanuit dat hij flink af gaat vallen, dus moet het zadel goed aan te passen zijn.

Heeft iemand hier ervaring mee, of eventueel met een ander zadel/merk? Geen wintec, ik heb nu de pro dressuur 2000 (zonder cair), maar ligt net niet goed. Dus mocht iemand interesse hebben in dit zadel :P. Er zit een iets bredere boom in dan de normale zwarte. Zadel ziet er prima uit verder.

Marloez

Re: Dressuurzadel kopen Kent & Masters,of...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 22:20

Ik kan je helaas niet verder informeren, maar ben zelf ook heel nieuwsgierig naar deze zadels. Ik volg dit dus even. :D Vraag me ook af of ze in andere kleuren verkrijgbaar zijn dan zwart.

Linda_Sem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-10 22:24

Volgens mij wel, maar daar heb ik verder niet naar geinformeerd. Wil zelf een zwart zadel. Maar ze heeft me vandaag wel bruine zadels laten zien. Weet niet meer zeker of het nou een K&M was, of een ander merk dat zij ook verkoopt...

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 13:20

geen idee of het goede zadels zijn, maar ik ken heleen wel goed en die smeert je echt geen troep aan

black country is een merk wat zij ook verkoopt, misschien heeft ze je die ook wel laten zien

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 13:26

Ik heb zelf een Kent & Masters op mijn friese merrie.
Ook ik was toen op zoek naar een zadel wat makkelijk aan te passen was,mijn merrie was nog jong en groeide om de haverklap uit haar zadel.
Ik ben erg tevreden over dit zadel.
Is idd makkelijk aan te passen,ligt super op mijn paard,zit heerlijk zacht en kwaliteit leer is prima,zadel blijft erg mooi.
Kortom;ik kan je het aanraden :D

Vorig jaar was er een topic over:
[HAR] ervaring met kent & masters (dressuur)zadel?

Hier kan je misschien nog wat meer info uithalen.

Linda_Sem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-10 15:38

black country is een merk wat zij ook verkoopt, misschien heeft ze je die ook wel laten zien[/quote]

Zou goed kunnen dat ik deze heb gezien. Op een gegeven moment heb je zoveel zadels gezien, dan weet je het gewoon niet meer :o

Linda_Sem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-10 15:39

@pipi Bedankt voor de tip!

kr1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 15:49

ik heb dit zadel ook aangeschaft voor mijn kruising (tinkerxfries) het is precies op maat te maken en je kan heel veel kleine aanpassingen maken met de kussens en de bomen..ze hebben een koudbloedversie en warmbloedversie..

helaas vond ik de warmbloedversie veel mooier en lekkerder zitten, maar was geen optie voor mijn paard. nu moet ik dus wat meer wennen aan dit zadel (vierkante lepel) omdat het niet zo diep zit. wel loopt mn paard er fantastisch onder nadat ik divers zadels er al heb opgegooid. kijk dus wel goed of je de juiste versie geadviseerd krijgt! het is niet juist om de warmbloedversie van K&M op een fjord, haflinger of tinker, fries te gooien, het verschil zit hem in de vorm van het metaal waar het zadel omheen is gemaakt. de warmbloedversie past op zich wel maar sluit niet goed aan op een brede rondgeribt paard/pony, het ligt daarom meer op de rug. de koudbloedversie ligt meer om de rug heen en ondersteunt en verdeeld zo veel meer de druk.

ik heb mijn zadel laten aanpassen door Isabelle van Superhorse (Breda) is echt een SUPERmens! ze komt volgende week mn zadel voor een nacheck controleren en waarschijnlijk moet er dan al een nieuwe boom in (lees: paard is 3,5 en volledig in de groei en nog niet op conditie)

voor paarden met een korte rug en lange lendenen is dit een ideaal zadel. de kussens van de koudbloedversie zijn ook korter waardoor ze niet op de lendenen kunnen drukken

hopelijk heb je hier wat aan..

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 20:53

Ik vind de kent en masters zadels erg goed, fijne zit en ze blijven mooi.
Heeft iemand ook al ervaring met het opvullen van deze zadels?

Miek23

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 12:52

Ik heb afgelopen woensdag met mijn zus een Kent & Masters dressuurzadel aangeschaft. Tot nu toe zijn we er erg tevreden over en ons paard loopt er ook beter door. Het zit heerlijk zacht. Ik zal mijn ervaringen de komende tijd wel hierop zetten.

lesleygjof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 14:51

Ik heb sinds oktober een Kent en masters en heb hem ook gekocht bij superhorse en laten passen door isabelle.
Ik vind het een heel fijn zadel, en ik moest ook nog erg wennen aan de vierkante lepel, maar als je hem eenmaal goed ingereden hebt, zit het superfijn.
Zadels zoeken was voor mij echt moelijk, omdat mijn ijslander een hele korte rug heeft, maar ik ben er nu super tevreden voor, en heb er ong 900 euro voor betaald, dus dat vind ik nog best meevallen.

Frasier

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 20:29

Voor paarden met een wat rechtere rug zijn deze zadels totaal ongeschikt.

Qua vulling zijn ze of knoerthard, of gewoon normaal. Daar merk je behoorlijk het prijsverschil in, helaas....

@germie; deze zadels zijn prima op te vullen, schroeven er voor uit, en je kan overal bij.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 20:52

Voor een paard met een hoge schoft zijn ze dus wel geschikt. Mijn merrie heeft een echt hoge schoft en ik heb de normale uitvoering.
Je hebt ook nog een uitvoering voor extra hoge schoften.

Mijn vulling is overigens mooi egaal, geen bobbels en eerder aan de zachte kant dan aan de harde kant. Er had wel wat meer in gemogen voor mijn gevoel zeg maar. Straks moet er een keer bijgevuld worden.

Linda_Sem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-10 15:20

@Miek23

Ik ben benieuwd naar je ervaringen! Houd me maar op de hoogte!

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 22:03

Mensen die ook nog foto's van het koudbloed model hebben op hun paard/pony?
En hoe is het kussenkanaal zelf, ook mooi breed?

Ik zag de foto's van pipi al, heb jij ook het koudbloed model?

Het lijkt mij ook een ideaal zadel, want ook ik ben tot de conclusie gekomen dat mijn pony gewoon een hele korte rug heeft, maar daarbij ook weer een flinke schouderpartij waardoor heel veel zadels daar al knellen en als ik het meer naar achter leg, het gewoon te lang word. Kortom, gewoon lastig om een geschikt zadel te vinden!

Dus ik ben benieuwd, ook naar de ervaringen over het zadel na wat meer rij-uren! :)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 12:05

HEt kussenkanaal is behoorlijk breed. En achter bij de lepel is de pasvorm ook zodanig dat een smalle boom nooit achter mooi over de rug zal lopen. Voor smalle paarden is het zadel dus niet geschikt. Een verwisselbare boom zegt ook niet alles.

Samouray

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 15:51

Ik heb vanmiddag een K&M cobtype besteld voor mijn Haflinger. (via Helen van Happyhorse) Ben héél benieuwd!

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 16:57

Roelke_ schreef:
Ik zag de foto's van pipi al, heb jij ook het koudbloed model?

Ik heb eigenlijk geen idee of ik het koudbloed model heb :o
Het kussenkanaal is idd behoorlijk breed.
Ik ben er nog steeds erg blij mee,zit nog heerlijk,leer blijft erg mooi enz.

lesleygjof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 18:46

Volgens mij heb ik het koudbloed model op mijn ijslander.
Heeft het koudbloed model niet zon vierkante lepel.

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 19:43

Dat zou kunnen...
Ik heb iig een ronde lepel.