Kwaliteit hoofdstel voor mini, welke?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

shetties

Kwaliteit hoofdstel voor mini, welke?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-10 20:24

Ik ben op zoek naar een hoofdstel voor mijn mini, aangezien die ze nu heeft echt niet meer kan.

Momenteel heb ik een hoofdstel van IR, hier ben ik alleen niet tevreden over omdat de gespen erg snel verroest zijn.
Dus wil ik graag een hoofdstel die van kwaliteit is, mega hoeft nou ook weer niet maar de gespen moeten niet (snel) verroesten.

Eisen:
*Goede kwaliteit
*Maat mini shet - of kleiner- , shetland is absoluut te groot!
*Leuke (bling) frontriem, maar dit is geen must!
*Hoge/lage neusriem maakt niet uit.
*Hoge neusriem het liefst onderlegd (met een kleur bij voorkeur), maar dit is ook geen must.
*Voor een leuke prijs, het liefst max 35 euro. (mocht iemand een goed hoofdstel weten die vrij duur is, zou ik die ook graag willen weten. Dan kan ik hem misschien 2de hands kopen ;) )

Door de bomen zie ik het bos niet meer, dus advies is zeer welkom :)

nickyu

Re: Kwaliteit hoofdstel voor mini, welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 20:29

het probleem met ini mini pony eigenaren is dat ze vaak
alle toebehoren ook voor ini mini prijzen willen hebben

goede dekens zadels hoofdstellen kosten in de kleine maatjes net zo veel als in de grote maatjes

toch zijn er heel veel redelijke hoofdstelletjes voor onder dat bedrag te krijgen

en ene merk is wel iets beter of slechter dan de andere
zelf ben ik een groot busse fan
zelfde prijs als de kleine s&k of ir hoofdstelletjes maar betere kwaliteit

shetties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-10 20:38

nickyu schreef:
het probleem met ini mini pony eigenaren is dat ze vaak
alle toebehoren ook voor ini mini prijzen willen hebben

goede dekens zadels hoofdstellen kosten in de kleine maatjes net zo veel als in de grote maatjes

toch zijn er heel veel redelijke hoofdstelletjes voor onder dat bedrag te krijgen

en ene merk is wel iets beter of slechter dan de andere
zelf ben ik een groot busse fan
zelfde prijs als de kleine s&k of ir hoofdstelletjes maar betere kwaliteit

Dat van die prijzen klopt wel, ja. Ikzelf heb wel dat ik goede kwaliteit wil, maar dure dingen koop in dan meestal in de uitverkoop :D
Dit IR hoofdstel was een uitprobeersel, maar geen succes :n

Mocht iemand goede kwaliteit hoofdstelletjes weten boven mijn budget, ga ik daar zeker naar kijken. Als je kwaliteit erg goed is, ben ik ook best bereid om een duur hoofdstel te kopen.

Ik ga even kijken naar die busse hoofdstelletjes!

Ik zag dat je in een topic een reactie had geplaats met een mini hoofdstel die op je site stond (die met die figuurtjes in de frontriem), is dat een beetje goede kwaliteit?
Welke raad je aan die op jouw site staat (muv het busse hoofdstel)?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 21:28

ik heb er 1 gehad van knight rider.. Waren prima van kwaliteit, En ook in maat mini shet te krijgen(en dat was echt heel klein) De prijs weet ik niet meer, Dit is namelijk al een aantal jaren geleden

http://www.ruiterplezier.nl/nl/dept_18.html en dan het 7e hoofdstel..

shetties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-10 21:08

Dankje :D

Die gaat ook op het lijstje :)

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 21:22

de kr hebben we ook maar heel eerlijk ieder busse hoofdstelletje is beter dan de kr

de minishet en minishet strass zijn leuke hoofdstelletjes

weet je de omtrek van bitringnaar bitring ?
de rij-men is ook een leuk smal ding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 08:08

Ik heb een busse voor mijn grote en een KR gehad voor mijn shet... Busse was wel sneller soepel. Maar verder vond ik de kwaliteit toch redelijk gelijk..

Beschuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 14:55

bij agradi zijn erg veel Knight Rider hoofdstellen te koop, veel ook in mini-maat.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 20:00

ik heb ooit eens een dobbert hoofdstel gekocht, hangt werkeloos omdat ik het welshje die er net inpaste verkocht heb, en mijn shet een libby's bitloos halster hoofdstel heeft.

Kwaliteit kost geld, maar houdt ook waarde.

shetlandfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 20:58

Ik heb een Pink Equine hoofdstel.
Vrij duur hoofdstel (90 Euro) maar wel mooie kwaliteit en je keuze uit veel kleurtjes.

http://www.pinkequine.nl/
Maten enzo staan op de site vermeld.
Ik heb een maat shetland en dat is ook de kleinste maat maar vind de maat vrij klein vallen.

shetties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-10 21:52

Busse en KR zijn dus wat verschillend tot vergelijkbaar....

Beschuit schreef:
bij agradi zijn erg veel Knight Rider hoofdstellen te koop, veel ook in mini-maat.

Opzig vind ik Knight rider niet zo, maar bedankt & ik hou hem in gedachten :)

lailapri schreef:
ik heb ooit eens een dobbert hoofdstel gekocht, hangt werkeloos omdat ik het welshje die er net inpaste verkocht heb, en mijn shet een libby's bitloos halster hoofdstel heeft.

Kwaliteit kost geld, maar houdt ook waarde.

Ik heb ook opizg ook wel interesse in een halsterhoofdstel, dus ik ga ook even naar dat libby's hoofdstel kijken.

Inderdaat, kwaliteit kost wat maar houd ook waarde.
Dat is dan ook precies de reden dat ik een goed hoofdstel wil, prijs maakt opzig niet zo uit als de kwaliteit er ook naar is.

shetlandfan schreef:
Ik heb een Pink Equine hoofdstel.
Vrij duur hoofdstel (90 Euro) maar wel mooie kwaliteit en je keuze uit veel kleurtjes.

http://www.pinkequine.nl/
Maten enzo staan op de site vermeld.
Ik heb een maat shetland en dat is ook de kleinste maat maar vind de maat vrij klein vallen.

Ik heb even op de site gekeken en er staat erg leuke hoofdstellen bij!
Ik zag ook in de folder dat ze mini dingen hadden, dus ik ga dat even navragen.

Iedereen bedankt, het helpt mij erg! :D

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 21:06

heb een pink equine paars onderlegd shet hoofdstel hangen
maar voor een mini is deze wat groot

Black_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 23:33

je hebt dat hoofdstel : hh switch volgens mij ook in mini.. ik heb hem voor mijn shet en ik vind het echt een goed kwaliteits hoofdstel :D

RianneRianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 23:38

misschien kan je naar een ruiter winkel gaan, en daar je probleem neerleggen. vaak weten ze een oplossing!

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 23:47

een meisje bij mij op stal heeft de hh switch in pony maat. Op zich past het wel maar ik vindt de neusriem en frontriem veel te lomp( breed en erg stug) . Denk dat dit in mini maat alleen maar erger is.

Black_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 23:49

Naskapower schreef:
een meisje bij mij op stal heeft de hh switch in pony maat. Op zich past het wel maar ik vindt de neusriem en frontriem veel te lomp( breed en erg stug) . Denk dat dit in mini maat alleen maar erger is.

klopt ik heb hem voor een shet .. ik weet niet of ze bij een mini misschien een dunnere neusriem ezv hebben ..

bij een shet maat is dit namelijk niet het geval.

shetties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-10 13:47

nickyu schreef:
heb een pink equine paars onderlegd shet hoofdstel hangen
maar voor een mini is deze wat groot

Is dat maat Shetland?

Black_Z schreef:
je hebt dat hoofdstel : hh switch volgens mij ook in mini.. ik heb hem voor mijn shet en ik vind het echt een goed kwaliteits hoofdstel :D

Ik vind het wel een goede kwaliteit, ik vond alleen de pasvorm minder. Ik had hem voor mijn haf gekocht en ik vond die verwisselbare stukjes toch nog best dik, laat staan op een een mini.

RianneRianne schreef:
misschien kan je naar een ruiter winkel gaan, en daar je probleem neerleggen. vaak weten ze een oplossing!

Dat is wel een goed idee, alleen hebben ze bij de ruitersportzaken hier in de buurt per winkel zo'n 1 à 2 hoofdstelletjes in maat (mini) shet liggen.
Dan zijn het ook nog meestal de goedkopere merken, dus daarom wil ik graag iets uit een internetwinkel kopen maar dan moet ik wel weten wat een goede kwaliteit is :D

Naskapower schreef:

Precies :D

Black_Z schreef:
Naskapower schreef:

klopt ik heb hem voor een shet .. ik weet niet of ze bij een mini misschien een dunnere neusriem ezv hebben ..

bij een shet maat is dit namelijk niet het geval.

Ik weet eigenlijk ook niet of ze überhaupt die wel in maat mini hebben.....

Ik ben dus nog op zoek, actie's of kortingen zijn ook welkom! :D
Of als een bokker een hoofdstelletje heeft, ben ik daar ook erg mee geholpen :)

littleloekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 08:42

Mischien een harry's horse met een mooie dunne neusriem? *D

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 09:21

Ik heb deze:

http://www.ooteman.nl/product.asp?id=50 ... =Vantaggio Hoofdstel Basic

Maatje mini shet voor 2 tientjes. Gecombineerde neusriem zwart met zwart onderlegd. Heb m nu een half jaartje denk ik, wordt 1 keer in de week gebruikt. Gespen enzo zien er puntgaaf nog uit. Het leer heb ik alleen nog nooit ingevet en ziet er daardoor droog uit, als ik dat wel had gedaan had hij er ongetwijfelt nog wat mooier uitgezien.

Je kan hem sowiezo tot heel erg klein verstellen, dacht dat mijn shet een vrij klein koppie had maar alles zit nu op het 1 na grootste gaatje geloof ik. Wel leuk smal frontriempje en neusriempje(gecombineerd).

shetties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-10 09:27

littleloekie schreef:
Mischien een harry's horse met een mooie dunne neusriem? *D

Heb je misschien een specifieker naam? (type)

corinepgek schreef:
Ik heb deze:

http://www.ooteman.nl/product.asp?id=50 ... =Vantaggio Hoofdstel Basic

Maatje mini shet voor 2 tientjes. Gecombineerde neusriem zwart met zwart onderlegd. Heb m nu een half jaartje denk ik, wordt 1 keer in de week gebruikt. Gespen enzo zien er puntgaaf nog uit. Het leer heb ik alleen nog nooit ingevet en ziet er daardoor droog uit, als ik dat wel had gedaan had hij er ongetwijfelt nog wat mooier uitgezien.

Je kan hem sowiezo tot heel erg klein verstellen, dacht dat mijn shet een vrij klein koppie had maar alles zit nu op het 1 na grootste gaatje geloof ik. Wel leuk smal frontriempje en neusriempje(gecombineerd).

Oh, super! Dankje :D
Dit is eigenlijk precies wat ik zoek!