http://www.peeweebit.com/
Maar de werking ervan spreekt me wel heel erg aan en de recensies vanuit de VS zijn vooral positief (ook van de bitloze ruiters). Maar zijn er ook al mensen in nederland die er inmiddels ervaring mee hebben? Of ze in handen hebben gehad want het enige waar ik nog wat over twijfel is de ruime maat, hij zou voor 4 t/m 5,5" geschikt moeten zijn, maar ik twijfel of de werking van de zijtakken wel optimaal is in een 4,5" mondje. Hij is niet bijster duur dus ik wil hem best op de gok kopen maar als ik van te voren weet dat het toch te groot is kan ik hem natuurlijk beter laten liggen.
Momenteel rij ik met een sidepull maar vanwege gevoelige neus (ivm pollenallergie) zit ik er toch aan te denken over te stappen op een bitje, in eerste instatie dacht ik aan een billy allen of myler maar ik denk dat de pee wee toch meer geschikt zal zijn hem. Hij heeft een klein mondje, weinig ruimte voor een bit, erg last van zijn gebit (wordt dit jaar 5 dus is de laatste tandjes aan het wisselen maar dit gaat moeizaam, eerdere moesten ook al getrokken worden omdat het niet vanzelf ging) en hij reageert heel gevoelig en heftig op dingen. Dit bit is mooi dun zonder te prikken in de mond of veel druk op te tong en wel wat druk op de zijkant van zijn kaak zoals hij al gewend is.
Ik ben dus heel benieuwd of er hier ook al ervaringen zijn en of hij echt zo fijn is als het lijkt
.
. Het soort bit heeft verder ook niets met de allergie te maken, wil enkel de druk van zijn neus af halen om te kijken of dit de jeuk verminderd (of eigenlijk of de neusband zijn klachten verergerd
).
.
.
.
. Hij nam hem gelukkig heel makkelijk in maar probeerde hem daarna op te vreten
. Komende week(en) dus eerst even goed aan het bit laten wennen voor ik ermee ga rijden en echt kan zeggen of het bevalt maar de eerste indruk is wel positief