Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

smeetjoew schreef:Als 'ie z'n been optilt, dan gewoon iemand vragen of iemand een ander been dan het been dat je wil bandageren even wil optillen en vasthouden. Zo kun jij gemakkelijk bandageren.
Daarnaast bovenaan onder de knie beginnen en met kleine stapjes naar beneden en dan weer rustig naar boven werken en vlak onder de knie zorgen dat dat je laatste slag is.
En als het een pony is, dan is het wel zo handig om ponybandages te hebben aangezien die korter zijn.
Hou je er wel rekening mee dat onder de meeste bandages lappen moeten? Anders is het niet zo goed voor de benen van je pony.
Nanne schreef:Misschien is het een idee om iemand eerst te vragen of ze je een aantal keer kunnen helpen met het bandageren.
Het is niet iets wat onderschat moet worden. Het is heel anders dan even peesjes en strijklappen omgooien.. Je kan met bandageren ook beschadigingen toe brengen als je het verkeerd doet.
LOCA schreef:Ik hoop niet dat je echt tot boven de knie bandageert toch? Alhoewel ik bandages de grootste onzin vind die er is wil ik je wel uitleggen hoe het moet:
Je bandageert altijd met de rol aan de buitenkant. Het begin van de bandage doe je aan de binnenkant van het been op de pijp een handbreedte onder de knie, je bandageert altijd van binnenuit naar voren. OP het begin punt sla je de bandage er twee keer omheen, vervolgens ga je naar beneden tot de kogel, bij de kogel voel je een zwilwrat zitten daar blijf je precies boven. vervolgens bandageer je weer omhoog en als het goed is kom je met het laatste stukje precies uit twee vingers onder de knie. Hier maak je de bandage vast met de sluitingen aan de buitenkant.
Hyposjuhhh schreef:Misschien is het toch beter als je iemand vraagt om te komen kijken, want je kunt wel weten hoe het moet, maar je moet het ook kunnen, je trekt een bandage gauw te strak of te los aan, daar kun je iemand even bij laten helpen en dat kunnen wij niet doen