Singelstoten barefoot vervangen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mandyke

Singelstoten barefoot vervangen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-10 11:10

Ik heb sinds kort een barefoot cheyenne drytex. Heel leuk zadel alleen een hel om aan te singelen!! Er zitten van die dikke stugge singelstoten aan, er komt heel wat trek-werk aan te pas om de singel eraan te krijgen ... mijn paardje vindt dit helemaal niet zo fijn ... :n
Zijn er nog mensen met dit probleem?
Heeft er misschien al iemand andere singelstoten aan z'n barefoot laten maken? (als dit überhaupt mogelijk is, weet ik niet)

pmarena

Re: Singelstoten barefoot vervangen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 15:18

Hihi ja de stoten zijn wel dik ja :P

Maar dit is een combinatie van laagjes materialen waardoor ze heel lang mooi blijven , niet gaan barsten en scheuren enzo wat je vaak bij singelstoten ziet :)

Maar..veel trek-werk , heeft je singel dan wel rolgespen ? :)

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-10 17:14

Ja mijn singel heeft rolgespen. Ik heb zo'n FRA singel genomen omdat mijn paardje flink last heeft van singelnijd. Ze houdt er absoluut niet van om 'ingesnoerd' te worden, maar op deze manier wordt het er natuurlijk niet beter op.

Kan een zadelmaker andere singelstoten aan een Barefoot maken? Ik weet het niet zo goed, die singelstoten komen zo uit dat zweetblad ...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 18:07

Als je met je hand langs de singelstoten omhoog gaat , het zadel in , dan voel je wel waar het einde zit :)

Maar hoe makkelijk een zadelmaker dat kan vervangen enzo kun je het beste even aan die zadelmaker vragen denk ik m de prijzen enzo willen nog wel eens verschillen ;)

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 13:12

Ik gebruik bij mijn drytex een wintec singel met rolgespen. Stoten passen hier prima hoorheen en zadel blijft stabiel liggen.