twijfel,twijfel,welk maatzadel?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Snoevie

twijfel,twijfel,welk maatzadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-10 06:45

hoi lieve bokkers

nav. een eerder topic van mij over zadelpasproblemen heb ik een besluit genomen;

er moet een maatzadel komen.........maar nu ben ik heftig in twijfel tussen een WOW zadel of een Hulsebos zadel....

ik wil dat het redelijk aanpasbaar blijft,maar ook dat het perfect passend word gemaakt bij aanmeten.

eerst wilde ik helemaal voor de WOW gaan,maar ik heb me laten vertellen dat buiten de lucht die aangepast kan worden,er weinig meer aangepast kan worden. ofja opzich genoeg,alleen dat nieuwe kussens bv ook peperduur zijn.

hulsebos sprak me ook aan omdat ze ook het zadel helemaal op maat maken en aanpassen naar jouw wensen en de vormen van je paard.

wie kan me uit de twijfel trekken?
help :D

Liselot

Re: twijfel,twijfel,welk maatzadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 07:42

ik heb een hulsebos gehad en was heel erg tevreden over, maar als je echt een goed aanpasbaar zadel wilt hebben, wat ook altijd aanpasbaar blijft zou ik voor de wow gaan als je het geld hebt

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 09:23

De wow kan ook het kopijzer aanpassen voor weinig (35 euro). Dit systeem is veel flexibelere dan bijv. in het wintec systeem door de kleinere boommaten en de x-vormige boom waardoor ook de rest van het zadel worden aangepast.

Als je voor het helemaal op maat maken gaat zou ik eerder voor daaleman gaan dan voor hulsebos.

boooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 09:47

En je was nog wel zo blij dat je zadel weer terug was!
Echt poedersuiker joh!
Ik vind een hulsebos er mooier uitzien maar ik heb met bijde geen ervaring.

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 09:50

Hulsebos raad ik je af. Erg slechte service en zeer onbeschoft. Komen garantie niet na.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 10:18

In de keuze van welk zadel je moet kiezen laat ik lekker aan jezelf over. Bedenk wel dat grote aanpassingen aan praktisch elk zadel heel erg duur is. Dat voorbeeld heb ik je ook in een eerder topic gegeven.
Er van uitgaande dat het zadel wat er komt super op het paard ligt is de rest persoonlijk voorkeur, ervaring en financiën.

Nillie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 10:47

Ik zou een gediplomeerd zadelpasser bellen. Dat zijn meestal personen die ook meerdere zadels te koop hebben en op die manier precies kunnen adviseren welk zadel het best bij jou en je paard past. Bij mij was het zo dat een goedkoper merkloos zadel het beste lag en dat heb ik dan ook gekocht. Bevalt heel erg goed!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-10 13:18

ik wil juist graag een geheel op maat gemaakt zadel

dankjullie voor de reacties tot zover!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 14:34

op zich lijkt mij de WOW kwa aanpasbaarheid erg makkelijk :)
wat ik er uit begrijp word het zadel samengesteld zodat het pas is op het paard en ruiter ,
mocht je dier breder worden kwa bespiering kun je er een breder kopijzer in laten zetten (of zelf doen?? geen idee of dat kan/makkelijk is )
dat kopijzer is zo te lezen niet heel erg prijzig, dus op ie manier is het redelijk makkelijk en betaalbaar aanpasbaar ,
idd andere onderdelen, zoals de kussens zijn duurder, maar hoe vaak komt het voor at de kussen niet meer aanpasbaar zijn kwa vulling en er een compleet andere vorm kussens nodig is ?
ik vermoed dat dit niet heel vaak is en misschien kun je op dat moment ook wel tweedehands kussens vinden van het juiste type (ik bedoel , als het wel eens nodig is, zullen er meer ensen wel eens een ander setje kussens nodig hebben en zullen die kussens misschien wel in de verkoop gaan)

kweet niet, ik vind het concept nog steeds interresant, als madame hier eindelijk onder het zadel is en doorgereden is , dan ga ik er nog eens goed naar kijken

bij een traditioneel maatzadel zou ik persoonlijk eerder voor Daaleman gaan dan Hulsebosch...geen idee waarom trouwens, gewoon een gevoelskwestie

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-10 19:35

ik heb daaleman en hulsebos beiden van dichtbij gezien op jumping amsterdam,maar ik vond de kwaliteit zo op het eerste idee/oog van hulsebos fijner,ik werd ook normaal te woord gestaan,en bij daaleman keurden ze me geen blik waardig.

lilalona88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 19:43

Ik heb een tijd een hulsebos zadel gehad, daar was ik heel blij mee tot er een scheurtje in de boom kwam. ik heb de binnenkant laten vernieuwen en weer helemaal op maat laten maken maar het zadel heeft nooit meer goed gelegen. Nu heb ik ruim een half jaar een wow zadel. Ik ben wel erg blij met het zadel en het zadel is al een keer verbouwd en volgende week kom arie boer om hem na te kijken. Toen ik mijn zadel liet verbouwen heb ik mijn kussen en boom gewoon kosteloos kunnen omruilen!! Ik vind het heel fijn dat mijn zadel elke keer weer perfect op mijn paard aangepast kan worden!
Succes met je beslissing

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 19:48

WOW!!!!

Naast zijn ruime aanpasbaarheid zijn de kussens gevuld met lucht..
En lucht kan zich verplaatsen waardoor er geen drukpunten ontstaan.
En doordat er geen drukpunten ontstaan, kan je paard ook gelijkmatig groeien in bespiering.
Als je dan ook nog in een paar minuten een ander kopijzer in je zadel kan laten zetten... tja.. ik zou het wel weten..

Maar ik heb al een wow... :+

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-10 19:49

haha ja dat is duidelijk :D

ik slaap er nog een paar nachtjes over,en dan maak ik na het weekend een afspraak.......

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 19:52

Wow is niet geheel op maat gemaakt, zijn standaard onderdelen die maar net moeten passen. Helaas paste op mijn fjord de wow ook niet, echt jammer want het is een superfijn zadel, en baal er nog steeds van!

Ik heb ook problemen om een zadel op maat te krijgen bij karev. Ik had hulsebos gebeld, maar durfde na de vele negatieve verhalen op bokt niet meer de afspraak door te zetten. Hulsebos is overigens ook geen maatwerk, die werken ook met standaard onderdelen!

Je zou eens bij Ninon Schutte kunnen informeren, die bouwt een zadel vanaf de boomop dacht ik. http://www.zadelatelier.nl
Maandag komt Heleen Klumpert bij mij, om black country zadels te passen. Die worden ook op maat gemaakt(de boomis standaard, de rest bepaal je zelf)

Wat is het probleem bij Ravina?

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-10 19:55

nou het zadel blijft wat wippen achter,en nu schuiven ook al mijn sjabrakken eronder weg. het schuift ook iets naar voren tijdens het rijden. black country ken ik niet.......

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 19:56

als je niet voor de wow zou gaan,als je het geld ervoor hebt raad ik je die wel aan,maar als je voor de andere gaat dan daaleman! die maakt als enige het zadel zelf..hulsebos stuurt de maten door naar engeland en vandaar komt een confectie zadel met hun label erop gestanst. en ik weet teveel missers van deze firma.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-10 19:59

ik ben door daaleman ook helemaal niet te woord gestaan,ik werd zowat de stand uit genegeerd op JA.............dus heel veel zin om die te bellen heb ik ook niet...

dus die word het waarschijnlijk niet

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 20:23

bij karev schuift wow ook over de schouder, wil niet zeggendat dat bij Ravina ook gebeurt! ik weet dat Bourrelier op bokt een 2e hands heeft liggen, mischien kan je haar een pb sturen!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 20:24

black country wordt inderdaad ook helemaal op maat gemaakt.
Heleen komt langs en meet de rug van je paard helemaal op en maakt een afdruk.
je kan zelf kiezen wat voor leer, kleur, zit, wrongen e.d. je wilt. zo ongeveer alles is mogelijk

op http://www.rielklumper.nl vind je meer info

Goesju

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 20:33

Ik heb zelf een Hulsebos en ik ben er toch wel tevreden over. Goede kwaliteit zadel (helemaal aangepast op mijn pony.) En ik ben goed geholpen met opmeten, afleveren en aanpassen. Dus ik vind Hulsebos wel heel fijn.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-10 20:49

karev schreef:
bij karev schuift wow ook over de schouder, wil niet zeggendat dat bij Ravina ook gebeurt! ik weet dat Bourrelier op bokt een 2e hands heeft liggen, mischien kan je haar een pb sturen!

balen,zit je met een duur zadel,past het nog niet goed.

ik wil gewoon een perfect op haar rug aangepast zadel. ikzelf kan er later wel aan wennen

liSSy,dankjewel,ik ga meteen even kijken

goesju,fijn dat jij wel tevreden bent. duurde de levertijd lang?

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 21:04

wow :D

een paard wat ik heb gereden versleet gewoon elke maand een nieuw zadel door de groei! Ze heeft toen een wow gekregen en deze bleef passen.

Voor mijn 3 jarige heb ik nu ook een WOW ik heb er 1 tweedehands gekocht nadat de maten zijn opgemeten door een WOW dealer. Ik heb hem gekocht bij een bokker die nog meer zadels heeft liggen meer info pb.

Ik heb zoveel zadels gebruikt waaronder Hulsebos, daaleman, kentaur, equestor etc de hulsebos was een heerlijk zadel voor mij maar naar 4 maanden niet meer passend te maken. De daaleman was ook een fijn zadel maar paste ook zeer kort. De rest het zelfde verhaal, daarom heb ik voor mn jonge ruin die natuurlijk volop in de groei is voor een WOW gekozen. Mocht hij erg groeien kan ik voor 25 euro een nieuwe headplate er inzetten. De kussens die ik heb zijn zeer wijd dus hij moet wel een vreselijk grof en breed paard worden wil hij daar uit groeien :D

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-10 21:08

klinkt toch wel goed. ik ben benieuwd hoe ze zitten,zelf vind ik het wel fijn om een wat diepere zit te hebbem,maar de meeste wow zadels die ik zie,zijn toch wel erg plat

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 21:10

Hulsebos raad ik je ook ten zeerste af! Belabberde service sinds Sr. er mee gestopt is is mijn ervaring.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-10 21:11

nou je hoort toch best wisselende verhalen........moeilijk hoor!