Vacuüm zak voor winterdekens?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

magda_90

Vacuüm zak voor winterdekens?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-10 20:20

Sinds enkele dagen ben ik in bezit van zo'n vacuüm tas, echt een ideale uitvinding voor winterjassen, dekbedden etc.! Maar nu zit ik dus steeds te kijken naar de winterdekens die hier liggen en eigenlijk neemt dat toch wel veel ruimte in beslag. Zou zo'n vaccuüm zak dan ook ideaal zijn voor winterdekens? Dan kan ik ze in de zomer netjes opbergen zonder dat het in de weg ligt, gezien het dan ineens bijna zo plat als een dubbeltje is.

Overigens, ik bedoel dus zo'n zak waar je dan je deken/jassen etc. in legt. Hier zet je dan een stofzuiger op en dan haal je al het lucht eruit, waardoor je zak zo plat als een dubbeltje word en je dus veel kunt opbergen zonder dat het veel ruimte in beslag neemt.

[edit] Dit bedoel ik:
Afbeelding

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 20:31

Volgens mij kan dat makkelijk! Wij hebben er zelfs knuffels in gevacuümeerd en dat ging prima!

magda_90

Re: Vacuüm zak voor winterdekens?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-10 20:34

Zelfs knuffels? Dan moeten winterdekens dus helemaal gaan lukken!

Ik kwam er zo op, wanneer het spul allemaal schoon gemaakt is wil ik ze thuis opbergen tot ik ze weer nodig heb. Momenteel heb ik van die grote curvedozen staan waar het inzit; 3 dozen voor 2 winterdekens en 4 zweetdekens. Dan zou het ideaal zijn om dit zo op te lossen, dan kunnen die dozen weer weg en dus meer plaats.

knockout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 20:35

Hey, das grappig, heb ze net vanmiddag gekocht. Zijn nu in de aanbieding bij de blokker. Zijn twee maten in 1 pakje, ga nu 1 voor winterdekens gebruiken en de rest voor dekjes. Denk dat k ze van t weekend even ga proberen! Ben benieuwd....

Daantje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 20:35

Ik heb er helemaal geen verstand van, het enige wat ik bedenk is dat een winterdeken toch van ander materiaal is dan bijvoorbeeld een kussen.
Vraag me daarom af of het wel zo goed is voor je dekens.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 20:36

Als het geschikt is voor kussens en dekbedden dan kan het zeker voor winterdekens.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 20:37

Daantje1981 schreef:
Ik heb er helemaal geen verstand van, het enige wat ik bedenk is dat een winterdeken toch van ander materiaal is dan bijvoorbeeld een kussen.
Vraag me daarom af of het wel zo goed is voor je dekens.

er kan helemaal niet mis gaan :n het enige wat er gebeurd is dat de overtollige lucht uit de zak gezogen wordt waardoor deze minder ruimte in neemt. die deken overleefd het wel zonder lucht hoor ;)
Laatst bijgewerkt door Tieme op 25-02-10 20:38, in het totaal 1 keer bewerkt

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-10 20:38

knockout1 schreef:
Hey, das grappig, heb ze net vanmiddag gekocht. Zijn nu in de aanbieding bij de blokker. Zijn twee maten in 1 pakje, ga nu 1 voor winterdekens gebruiken en de rest voor dekjes. Denk dat k ze van t weekend even ga proberen! Ben benieuwd....

Ik heb ze dus ook gekocht, maar nu mag ik er wel extra zakken bij gaan halen, ik zie nu allerlei dingen die ik wel kan gaan inpakken. _O-

Pally

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 20:38

Dit is echt een ideale oplossing.
Ik heb speciaal alleen voor mijn dekens al een extra zadelkast :o

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-10 20:39

Pally schreef:
Dit is echt een ideale oplossing.
Ik heb speciaal alleen voor mijn dekens al een extra zadelkast :o

Voila, vandaar mijn vraag. Ik zit dus met al die dozen hier, die mij toch wel in de weg staan.

knockout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 20:39

Gaat je lekker veel ruimte schelen dan, haha!!!
Straks misschien toch nog s rondje door t huis doen....

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 20:40

magda_90 schreef:
Ik heb ze dus ook gekocht, maar nu mag ik er wel extra zakken bij gaan halen, ik zie nu allerlei dingen die ik wel kan gaan inpakken. _O-

waar verkopen ze die zakken eigenlijk??

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-10 20:41

Ik ben al fanatiek bezig. We hebben 4 van die grote gangkasten hier staan, vol met beddengoed, winterjassen etc. Er staan nu 2 kasten leeg zo fanatiek ben ik aan het opruimen en inpakken. *\o/* Het zijn vooral van die dingen die je zelden of seizoensgebonden gebruikt.

Tieme ik heb ze bij de Blokker vandaan.

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 20:42

Tieme schreef:
magda_90 schreef:

waar verkopen ze die zakken eigenlijk??

Bij de Blokker :)

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 20:43

magda_90 schreef:
Ik ben al fanatiek bezig. We hebben 4 van die grote gangkasten hier staan, vol met beddengoed, winterjassen etc. Er staan nu 2 kasten leeg zo fanatiek ben ik aan het opruimen en inpakken. *\o/* Het zijn vooral van die dingen die je zelden of seizoensgebonden gebruikt.

Tieme ik heb ze bij de Blokker vandaan.

Ja, ze zijn echt ideaal! Mijn vader had ze gebruikt toen hij naar Afrika (Kameroen) ging, hij neemt dan veel knuffels, verbandspullen enzo mee. Ideaal, zo hoef je veel minder mee te slepen. Dus ook handig als je op reis gaat ;)

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 20:44

Mirjamsel schreef:
Bij de Blokker :)

oke, dan ga ik van de week ook eens kijken voor die dingen. hier liggen ook een aantal dingen aardig in de weg. waaronder een paar paardendekens en een dekbed.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-10 20:45

Zo meteen heel bokt massaal aan de zak. _O-

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-10 20:48

Pally

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 20:56

En hoeveel dekens krijg jij in een zak?
Dan weet ik ff hoeveel zakken ik nodig ben :D

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-10 20:58

Weet ik nog niet, ik wou eerst vragen of het mogelijk was en daarna pas proberen. Wel krijg ik 4 dekbedden in zo'n tas :+

Maar ik vermoed dat er wel 2 (minimaal of maximaal?) ingaan, want één winterdeken van mij (220 grams) is wat dikker dan een dekbed en dan heb ik nog een 0 grams winterdeken, deze twee moet ik vast samen in één tas krijgen.

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 21:55

die dingen zijn ideaal, ik doe mijn dekens al jaren in zo'n zak. Veel fijner als kasten/boxen. Nu zijn ze tenminste goed beschermd tegen vocht/stof e.d. En het scheelt echt veel plaats :j.

Pally

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 22:28

Nathalie84 schreef:
die dingen zijn ideaal, ik doe mijn dekens al jaren in zo'n zak. Veel fijner als kasten/boxen. Nu zijn ze tenminste goed beschermd tegen vocht/stof e.d. En het scheelt echt veel plaats :j.

Hoeveel krijg jij er dan in een zak?

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 22:31

Goh, da's een goed idee zeg!

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 22:39

ligt eraan wat voor zak en wat voor dekens, je hebt verschillende maten, merken enzo, is ook weer verschillend per merk. Ik weet de merken van die van mij niet meer. Ik heb mediums en large. Ik heb in de large zeker 2 dekens gehad, en in de medium ging zeker een 200gr en een onderdeken. Nu heb ik het horsewaresysteem (bovendekens+ losse onderdekens) maar die zijn nog in gebruik, dus weet nog niet hoe die zich gaan opbergen.

Gewoon een kwestie van flink voldoen, want er blijft niks van over als je ze hebt leeg gemaakt ;). Wat heb wel heb gemerkt, de goedkopere merken sluiten minder goed als je ze erg voldoet, dus liever wat ruimte laten bij de sluiting.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 23:37

ik ga morgen ook is langs de Blokker!