deken slopende shet

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

wereld

deken slopende shet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-10 23:57

De shet die bij mijn haflinger in loopt sloop de deken van mijn haf..

Als ze aan het spelen en donderjagen zijn pakt de shet de deken van Sander vast met zijn tanden en gaat er vervolgens aan trekken en hangen...
Hij is al op zeker 25 plaatsen stuk.
Dus nu heb ik een extra deken, die ik zodra dat de deken die in gebruik is stuk is, ik ze omwissen en de kapotte deken reapreer met textiellijm..

Gaat op zich prima, maar het einde is natuurlijk zoek, ben bijna dagelijks de dekens aan het wisselen en plakken...

Nou mijn vraag, Wat is een stevige, en zeer sterke waterdichte winterdeken met ongeveer 300 grams vulling?
iemand enig idee?

Iemand ervaring met deze deken?

http://www.paardenruitergoed.nl/catalog ... ts_id=1716

Evito_06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 11:52

Mischien kan je een winterdeken met daarover een newzealand deken doen? De newzealand dekens zijn niet kapot te krijgen!

wereld

Re: deken slopende shet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-10 12:46

oke, dank je voor de tip..

betwixed

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 19:46

je hebt van die spray. die werkt meestal wel.

wereld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-10 02:12

betwixed schreef:
je hebt van die spray. die werkt meestal wel.

oke, dat is mischien wel wat...
Heb je zo een idee hoe dat heet?
Hoe ik dat kan vinden?

Emz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 03:00

shets kennende kan dit nog een hele uitdaging worden, misschien zorgen dat hij iets anders heeft om te slopen..

Pebble

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 16:07

Anti-bijt spray misschien?

wereld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-10 23:28

Emz schreef:
shets kennende kan dit nog een hele uitdaging worden, misschien zorgen dat hij iets anders heeft om te slopen..

Zoals?

Hij is niet moedwilleg iets aan ghet slopen, hij pakt de haf vast aan zijn deken omdat hij hem anders niet bij kan houden in galop..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 23:33

Anti bijt spray inderdaad, of een Bucas deken. Zijn niet kapot te krijgen.

Rowan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 10:18

Iemand die ik ken had hetzelfde probleem, die had een winterdeken met daaroverheen een hele sterke deken, die shetproof was.
Geen idee alleen welk merk dat was :?

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 11:12

Wij hadden hier ook het probleem. Continu de dekens stuk. En als ze echt willen, krijgen ze ALLES kapot, zelfs ballistic nylon :( .

Wat bij ons de enige en ook nog hele leuke oplossing was? Shet aan het werk zetten. Een paar x per week voor de kar (sulky) en het was klaar. Hij verveelde zich gewoon mateloos. Ze spelen nog wel, maar hij is veel minder fel :D . We hebben de hele winter al geen kapotte dekens gehad, terwijl een paar jaar geleden zeker 5 dekes per winter kapot gingen.

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 11:14

Liberto schreef:
Anti bijt spray inderdaad, of een Bucas deken. Zijn niet kapot te krijgen.

Haha, ik heb hier het bewijs dat ook Bucas kapot kan. En dan wel de Power Turnout, daar zit een dikke scheur in :+ .

Anti-bijt spray heeft hier ook nooit geholpen. Doordat ze happen en niet sabbelen (zoals ze op staarten e.d. doen) proeven ze het naar mijn idee nauwelijks.

wereld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-10 11:14

Leonieke schreef:
Wat bij ons de enige en ook nog hele leuke oplossing was? Shet aan het werk zetten. Een paar x per week voor de kar (sulky) en het was klaar. Hij verveelde zich gewoon mateloos. Ze spelen nog wel, maar hij is veel minder fel :D .

Hmm helaas geen optie..
De shet is 17 jaar oud, een hengst, onbeleerd en heeft vroeger verschillende malen hoefbevanging gehad, en heeft gekanteld hoefbeen aan over gehouden..

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 11:18

wereld schreef:
Leonieke schreef:
Wij hadden hier ook het probleem. Continu de dekens stuk. En als ze echt willen, krijgen ze ALLES kapot, zelfs ballistic nylon :( .

Wat bij ons de enige en ook nog hele leuke oplossing was? Shet aan het werk zetten. Een paar x per week voor de kar (sulky) en het was klaar. Hij verveelde zich gewoon mateloos. Ze spelen nog wel, maar hij is veel minder fel :D . We hebben de hele winter al geen kapotte dekens gehad, terwijl een paar jaar geleden zeker 5 dekes per winter kapot gingen.

Hmm helaas geen optie..
De shet is 17 jaar oud, een hengst, onbeleerd en heeft vroeger verschillende malen hoefbevanging gehad, en heeft gekanteld hoefbeen aan over gehouden..

De eerste 2 vind ik absoluut geen reden dat je hem niet aan het werk zou kunnen zetten. Ik vind 17 jaar voor een shet helemaal niet zo oud!! Daarbij, die van mij is ook hengst en ook pas laat beleerd. Ze kunnen ook op latere leeftijd nog veel leren hoor!! En anders zou clickeren o.i.d. misschien ook wel kunnen helpen.

Beweging is juist heel erg goed tegen hoefbevangenheid, dus ook dat zal mij niet tegenhouden. Maar een gekanteld hoefbeen is dan wel weer een reden dat het niet kan :( .

Wat betreft de deken van je link. Voor een slopende shet is 1200D dan echt niet genoeg. Je kan beter kijken naar 1680D of Ballistic Nylon. Daar heb je de meeste kans mee dat het heel blijft.

wereld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-10 11:21

Deze hengst heeft al meerdere keren gedekt, en word gebruikt als schouwhengst bij willige merrie's.. dus als ik met hem buiten zou rijden en hij komt een merrie tegen word hij helamaal gek, dus dat is zeker wel een reden dat hij niet voor de kar kan, en aangezien hij 17 is ( je hebt mij toch niet horen zeggen dat dat oud is) is het ook moeilijk om hem nog te beleren als hij nooit iets heeft gedaan

Dat bewegen goed is tegen hoefbevanging weet ik ook wel ja, maar met een gekanteld hoefbeen niet nee...

romy_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 11:26

Afbeelding
misschien is dit wat? Te koop op allesvoormijnpaard
Persoonlijk vind ik het een fijne deken.
heb er eventueel een in het donkerblauw helemaal nieuw in tas in maat 185 of 195.
Mag je voor 47 hebben ipv. van 97,50.

Marian0557

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 11:30

Bij zo'n geval ga ik voor de bucas, die zijn echt levenssterk.
Bij onze haflinger kudde staan er een paar met een Bucas.
24/7 en onverwoestbaar lang prikkeldraad en bomen op!

wereld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-10 11:32

als ik naar die website wil gaan krijg in boerenwinkel.nl?

Marian0557

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 11:34

romy_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 11:34

ja dat klopt, en dan deken intikken!

wereld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-10 11:37

romy_b schreef:
Afbeelding
misschien is dit wat? Te koop op allesvoormijnpaard
Persoonlijk vind ik het een fijne deken.
heb er eventueel een in het donkerblauw helemaal nieuw in tas in maat 185 of 195.
Mag je voor 47 hebben ipv. van 97,50.

Maar dan lijkt mij deze deken toch ook niet zo sterk?
Deze is namelijk 600D
Ik las namelijk eerder dit:

Leonieke schreef:
Wat betreft de deken van je link. Voor een slopende shet is 1200D dan echt niet genoeg. Je kan beter kijken naar 1680D of Ballistic Nylon. Daar heb je de meeste kans mee dat het heel blijft.

Dan kan ik beter degene kopen die ik in mijn beginbericht aangaf,
Die is namelijk 1200D

romy_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 11:40

ik denk niet dat het alles zegt, maar ik heb er niet heel veel verstand van. Mijn shet zet ook zo af en toe z'n tanden erin en dat gaat goed. Maar ik kan je niks garanderen, hij word wel als een goeie sterke deken aangeschreven.

wereld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-10 11:41

romy_b schreef:
ik denk niet dat het alles zegt,

Nou ik denk eigenlijk wel dat dat veel zegt, maar ik heb er idd ook niet heel veel verstand van...

Tja, maar hij is dus de helft van de de sterkte van de deken die ik linkte, dus tja ik heb dan geen intresse in je aangeboden deken, sorry...
Toch bedankt..

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 11:45

Mijn paard stond eerst met een ander paard die ook in dr deken ging hangen, inderdaad deed ik hetzelfde als jij, 2 dekens en dan de ene op en de andere maken. Toen had ik een Bucas gekocht en die bleef wel heel!

Andere nog betere optie ;) Helemaal geen deken opdoen, mijn paard heeft deze winter ook zonder deken gestaan en ze heeft het geen moment koud gehad. Tuurlijk krijgen ze een vacht, maar zolang ik niet in de binnenbak ging rijden had ik daar niet echt last van.

wereld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-10 11:48

corinepgek schreef:
Andere nog betere optie ;) Helemaal geen deken opdoen, mijn paard heeft deze winter ook zonder deken gestaan en ze heeft het geen moment koud gehad. Tuurlijk krijgen ze een vacht, maar zolang ik niet in de binnenbak ging rijden had ik daar niet echt last van.

Staat jou paard s'nachts op stal?

Ik wil best wat uitgeven aan een deken, maar ben zo bang dat ik er een koop van 150,00 euro of meer, en dat meneer het alsnog voor mekaar krijgt hem te slopen.... Dat zou pas zonde zijn, vandaar dat ik hier jullie mening eerst vraag... ;)