hallo allemaal wat zijn jullie ervaringen met rossner zadels? hoe valt de boom, hoe is het leer endergelijke. ik overweeg een rosssner zadel te kopen maar wil graag eens weten wat jullie ervaringen zijn met de veelzijdheidzadels en de spring zadels.
alvast bedankt
Tien
Geplaatst: 24-02-10 18:35
Heb je de zoekfunctie al geprobeerd?
Ik heb een Rossner dressuur- en springzadel. Al een paar jaar en het leer is nog steeds mooi. Ik ben er erg blij mee.
Hier zijn inderdaad al meerdere topics over Ik heb zelf ook een rossner zadel de Rossner amerika veelzijdigheid. Deze bevalt echt heel erg goed. Goede kwaliteit!
Daan_O
Geplaatst: 25-02-10 12:59
Ik heb een bruin Rossner springzadel liggen. Denk dat het zadel inmiddels 3 of 4 jaar oud is maar het is echt nog maar heel erg weinig gebruikt. Dus ook echt nog in nieuwstaat.
Ik vind het zadel erg mooi, op zich zit het ook lekker, het is alleen erg glad! Weet niet of de nieuwere modellen dat ook hebben? Ik wil een keer een rijbroek met leren zitvlak proberen, mischien dat het dan wat minder glad is.
De inchmaat valt overigens wat klein uit. Ik heb een 18 inch terwijl 17,5 eigenlijk groot genoeg is normaal. Het leer ziet er nog super uit, maar zoals gezegd is het zadel nog maar heel weinig gebruikt.
ik heb zelf ook ervaring met Rossner (wel dressuurzadel) maar opzich vind ikhet goede kwaliteit, enkel als je de beugels óver de zweetbladen hebt, slijt het zadel daar wel wat sneller dan bij andere zadels. maar voor de rest, ik vind het (zeker voor deze prijs) een aanrader!!
maten e.d. zou ik zo niet wat over durven zeggen..